Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 grudnia 2015, 11:40

Diablo III - garść informacji o piątym sezonie rankingowym

Firma Blizzard ujawniła zmiany w rozgrywkach rankingowych, które zadebiutują wraz z rozpoczęciem piątego sezonu. Znikną legendarne przedmioty sezonowe, a w grze pojawi się opcja odrodzenia sezonowego.

W piątym sezonie znikną sezonowe przedmioty legendarne, ale bynajmniej nie zabraknie nagród za udział w rozgrywkach rankingowych - Diablo III - garść informacji o piątym sezonie rankingowym - wiadomość - 2015-12-23
W piątym sezonie znikną sezonowe przedmioty legendarne, ale bynajmniej nie zabraknie nagród za udział w rozgrywkach rankingowych

Czwarty sezon rankingowy w grze Diablo III zakończy się 30 grudnia, a tymczasem twórcy podzielili się informacjami na temat piątego, który w Europie rozpocznie się 15 stycznia o godzinie 17:00 czasu polskiego. Podobnie jak patch 2.4.0 – obecnie dostępny na Publicznym Serwerze Testowym (PST), mający wprowadzić zmiany do głównej gry – kolejny sezon zmodyfikuje rozgrywki rankingowe. Jedną z nowości (rzekomo wprowadzonych na prośbę graczy) będzie usunięcie przedmiotów legendarnych dostępnych jedynie dla postaci sezonowych. Od teraz do stworzenia takowych bohaterów mają zachęcać tzw. Dary Haedriga, czyli pakiet przedmiotów z zestawów klasowych, otrzymywanych w dwóch sztukach za osiągnięcie określonych etapów w postępie sezonowym (od Rozdziału III poczynając). W każdym sezonie mają być dostępne inne zestawy, w zależności od klasy postaci, jednakże możliwe będzie zdobycie tylko trzech Darów Haedriga na każdy etap postępów sezonowych, bez względu na liczbę bohaterów grających w danym sezonie. Blizzard obiecał też wiele nagród dla graczy: dodatków estetycznych, takich jak zwierzaki (w piątym sezonie jest Chochoł, dostępny od 70. poziomu postaci), proporce czy też ramki portretów i elementy zestawów Zdobywcy do transmogryfikacji.

Zmiany dotknęły także Podboje, wśród których pojawiło się kilka nowych, wykorzystujących nowinki z patcha 2.4.0 (na przykład Władcy Wszechświata/Mistrzowie zestawów wykorzystujący wprowadzoną w tej łatce funkcję Podziemi Zestawów). Ponadto poprzednio dostępne Podboje zostały nieco odmienione, by podnieść ich poziom trudności. Od teraz Euforia/Nadczłowiek nie pozwala na korzystanie choćby z jednego przedmiotu z zestawu klasowego, a Premia nie taka znowu uznaniowa/Dynastia wymaga osiągniecia 55. poziomu Głębokiej Szczeliny do ukończenia w trakcie samotnej gry. Powrócą też Sprinter/Wyścigowiec oraz Skąpstwo/Skąpnica.

Od piątego sezonu gracze będa mogli zdobyć zbroje klasowe ekskluzywne dla danego sezonu.

Ostatnią ważną nowością jest opcja odrodzenia sezonowego, czyli przemiany naszej postaci niesezonowej w sezonową, co wiąże się z przekazaniem jej ekwipunku postaciom niesezonowym i zmniejszeniu jej poziomu do 1. Zdobyte osiągnięcia, schematy, poziomy rzemieślnika i odblokowane zakładki skrytki nie przechodzą do rozgrywek rankingowym, w przeciwieństwie do imienia i czasu gry. Gracze będą mieli 30 dni na odebranie przekazanego sprzętu, a w każdym sezonie będzie można odrodzić maksymalnie trzech bohaterów. Oczywiście opcja ta nie będzie dostępna dla zabitych postaci hardkorowych.

Na koniec Blizzard wspomniał też o kilku pomniejszych zmianach. Wszystkie sezony – poczynając od piątego – będą trwały ok. 3 miesięcy, a zresetowanie tablic wyników ma zbiec się w czasie z zakończeniem czwartego sezonu (aczkolwiek twórcy zastrzegli, że w przyszłości może to ulec zmianie). Wspomniano też, że wraz z kolejnymi sezonami nie będzie możliwe przechowywanie rekordów ze wszystkich sezonów. W związku z tym w którymś z nadchodzących sezonów rozpocznie się usuwanie najstarszych rekordów. Nie znaczy to, że tablice wyników sezonowych zostaną wyczyszczone – te będzie można podejrzeć w sekcji archiwalnej w grze oraz na oficjalnej stronie internetowej Blizzarda. Na koniec zła wiadomość dla posiadaczy konsolowego wydania Diablo III – twórcy po raz kolejny zaprzeczyli, jakoby mieli w planach wprowadzenie rozgrywek sezonowych na konsole.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej