Diablo III - aktualizacja 2.3.0 już dostępna na europejskich serwerach
Studio Blizzard Entertainment udostępniło patch 2.3.0 do gry Diablo III na PC dla graczy w Ameryce Północnej oraz Europie. Oprócz pomniejszych zmian, wprowadzono zapowiedziane wcześniej Ruiny Seszeronu oraz kostkę Kanaiego. Konsolowa wersja aktualizacji powinna pojawić się niebawem.
- Nowa lokacja: ruiny Seszeronu
- Kostka Kanaiego
- Zmiany w trybie przygodowym i rozgrywkach sezonowych
Studio Blizzard Entertainment udostępniło w Europie oraz Ameryce Północnej patch 2.3.0 do gry Diablo III na PC, wcześniej dostępny na publicznych serwerach testowych. Podobnie jak przy poprzednich aktualizacjach, tak i tym razem liczba zmian jest spora. O ruinach Szeszeronu i Kostce Kanaiego wspominaliśmy już wcześniej, niemniej o tej ostatniej warto się rozpisać, bo jej możliwości znacząco wykraczają poza – jak podawano wcześniej – uzyskiwanie mocy z przedmiotów Legendarnych. Następca Kostki Horadrimów pozwoli także zmienić część zbroi na inną z tego samego zestawu, jak również usunąć ograniczenia wymaganego poziomu z przedmiotów. Do tego dochodzi zmiana koloru klejnotów, odtwarzanie legendarnych przedmiotów (przy czym mogą być one Starożytne, ale nie jest to gwarantowane) oraz przemiana jednych nielegendarnych materiałów w inne. Skoro zaś już o tych mowa, to Blizzard zdecydował się na trwałe usunięcie z gry surowców najniższej rangi.
Zmiany dotknęły także tryb przygody. Uzyskanie pojedynczych premii (bounties) nie daje już Krwawych odłamków – te będzie można uzyskać z bonusowych schowków (bonus caches), które uzyskujemy z dodatkowych aktów. Te zresztą także lekko zmodyfikowano, na przykład ograniczono ich liczbę do jednego na grę, a dopiero po przejściu obecnego aktu bonusowego zostanie aktywowany kolejny. Same skrytki pozwolą na uzyskanie, oprócz Krwawych odłamków, złota oraz materiałów powiązanych z danym aktem. Ponadto skrytki Horadriców (Horadric’s caches) będą zawierały dwa gwarantowane przedmioty Legendarne lub zestaw zbroi (o ile będą one odpowiadać poziomowi naszej postaci).
Nie zabrakło też modyfikacji dotyczących całości rozgrywki, jak choćby dodania kolejnych poziomów trudności: Udręki VII-X. Przy czym, by grać na nich z innymi graczami w grach publicznych, trzeba będzie osiągnąć odpowiedni poziom mistrzowski (Paragon level): od 100 dla Udręki VII do 250 dla Udręki X. Zmiany dotknęły także odporności potworów na umiejętności związane z tzw. crowd control (ogół zdolności pozwalających na wpływanie na przeciwników, przydatne przede wszystkim w trakcie walki ze sporą grupą). Jak dotąd Crowd Control Resistance – odporność potworów na ogłuszenie, odrzucenie i tym podobne działania, rosnąca wraz z kolejnymi użyciami takich właśnie zdolności na wrogach – mogła zwiększyć się jedynie do 65%, teraz zaś górny limit ustalono na 95%. Co więcej, uwzględnia także efekty unieruchamiające i będzie dostępna również dla nieelitarnych mobów. To samo dotyczy odrzucenia, które będzie działać na wszystkich wrogów poza bossami oraz Strażników Szczeliny (Rift Guardians), tyle że już przy CCR na poziomie 65% przeciwnicy będą na nie całkowicie odporni.
Pełną listę zmian, uwzględniającą modyfikacje trybu sezonowego (które wejdą w życie wraz z rozpoczęciem czwartego sezonu rankingowego w piątek 28 sierpnia), balans umiejętności (niektóre zmieniono całkowicie, na przykład Ferocity Barbarzyńcy), nowe przedmioty Legendarne (w tym sezonowe, jak klejnot zwiększający obrażenia wraz z kolejnymi atakami) i inne poprawki (m.in. związane z leczeniem zwierzaków czy zmianą umiejętności w Wielkiej Szczelinie) znajdziecie na oficjalnej stronie gry, poniżej zaś zamieszczamy filmik, który w wielkim skrócie podsumowuje najnowszą aktualizację Diablo III.