Powtarzalność lochów w Diablo 4 jest zamierzona, twierdzi Blizzard
Po doświadczeniach z bety Diablo 4 fani marki wyrazili swoje obawy dotyczące powtarzalnych lochów. Blizzard tłumaczy swoją decyzję.
Wybrani gracze, którzy zakupili Diablo IV w przedsprzedaży, już od kilku dni dzielą się ze światem swoimi wrażeniami z zamkniętej bety (trwała od 17 do 20 marca). Mieli oni już wiele zastrzeżeń, a teraz doszła do tego nowa kwestia – powtarzalne lochy wywołujące znużenie. Blizzard uspokaja fanów i tłumaczy swoją decyzję.
Powtarzalne lochy odbite szerokim echem
Gracze przy ogrywaniu bety Diablo IV wieloma postaciami, wymuszającymi rozpoczynanie gry za każdym razem od nowa, zauważyli dość nietypowy problem.
- Lochy, które w poprzednich odsłonach serii Diablo były generowane proceduralnie, w „czwórce” stanowią kombinację tych samych układów pomieszczeń w losowej kolejności.
- Fani zaczęli dzielić się swoimi spostrzeżeniami na Reddicie, które znalazły poparcie wśród innych grających.
Reżyser gry, Joe Shely, w wywiadzie dla serwisu NME postanowił rozwiać obawy i wątpliwości graczy.
Opinie o lochach są dla nas naprawdę interesujące. Świat gry składa się z pięciu stref, a w becie gracze mogli zwiedzić tylko jedną – Fractured Peaks. W grze umieściliśmy ponad 100 lochów, a wielu z nich nie ma w startowej lokacji. Spodziewamy się, że w miarę jak awansujesz swoją postać, będziesz przeżywał przygody w wielu różnych lochach, a nie w kółko w tym samym lochu.
– powiedział Joe Shely.
Shely w rozmowie z dziennikarzem wspomniał także o dużej różnorodności misji, jakie będą czekać na graczy w pełnej wersji gry.
Mamy różne rodzaje mechanik dla różnych lochów. Jedne polegają na zabiciu wszystkich potworów, inne na wykonywaniu przypisanych celów. Tak naprawdę chodzi o doświadczanie wszystkiego, co mają do zaoferowania lochy w świecie gry, a czego nie widzieli gracze wersji beta, która otrzymała ledwie ułamek tego, co zaplanowaliśmy.
– wyjaśnił Joe Shely.
W wątku na Reddicie dotyczącym osobnego wywiadu Fergussona i Shely'ego z Eurogamerem, fani wyrazili niezadowolenie z informacji na temat lochów i martwią się, że przed premierą Diablo 4 nic w tej kwestii nie ulegnie zmianie. Shely powiedział jednak, że „podobieństwo lochów jest zamierzone”, aby móc powiązać je z ich lokalizacją w świecie gry.
Nie taki diabeł straszny, jak go malują
W zamkniętą betę Diablo IV zagrywało się ponad milion graczy, którzy – pomimo dużej liczby błędów i problemów z serwerami – wydają się być zadowoleni – z ust fanów padły nawet słowa, że tytuł już wydaje się być lepszy niż Diablo III.
Przypomnijmy, że otwarta beta ruszy 24 marca o godzinie 17:00 czasu polskiego i potrwa do 27 marca (godz. 20:00). W jej ramach przetestujemy dwie kolejne klasy postaci: nekromantę i druida. Szczegóły dotyczące bety znajdziecie w aktualizowanym kompendium wiedzy.
Diablo 4 zadebiutuje na PC oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series S/X 6 czerwca tego roku. Tytuł jest rasowym przedstawicielem gatunku hack’n’slash z widokiem izometrycznym. Podobnie jak Diablo III, tak i czwarta odsłona serii będzie wymagać stałego połączenia z Internetem – powodem są usługi sieciowe, w tym funkcja crossplatform. Tytuł oferuje polską wersję językową (napisy i dubbing).