Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 marca 2023, 09:56

autor: Adam Celarek

Deweloper Diablo 4 odnosi się do problemów bety i składa obietnicę

Zamknięta beta Diablo 4, pomimo relatywnie ciepłego przyjęcia, borykała się z całą serią bolączek natury technicznej. Przedstawiciel Blizzard Entertainment komentuje te problemy, a także dzieli się przyszłymi planami studia.

Źródło fot. Blizzard Entertainment
i

W ubiegły weekend (17 – 19 marca) część graczy miała okazję wypróbować Diablo IV w ramach zamkniętej bety. Choć testowa wersja nowej flagowej produkcji Blizzarda pozostawiła wśród społeczności w dużej mierze pozytywne wrażenia, nie obyło się bez mniejszych oraz większych komplikacji.

Wśród problemów męczących odbiorców gry znalazły się rzecz jasna również te, związane z technicznymi aspektami tytułu. Fani skarżyli się m.in. na długie czasy oczekiwania czy niestabilne połączenie z serwerami gry. Świadome tych problemów studio Blizzard Entertainment zabrało głos w tej sprawie.

Mocne zapewnienia dewelopera

W wywiadzie dla serwisu nme.com główny menadżer marki Diablo, Rod Fergusson, odniósł się do technicznych bolączek trapiących pozostającą w fazie testów grę. Rozpoczął od krótkiej dygresji związanej ze specyfiką i znaczeniem słowa „beta” w branży.

W dzisiejszych czasach słowo beta bywa błędnie interpretowane. Ludzie określają tym terminem „marketingową” betę, która zasadniczo jest innym określeniem dla dema. To nie nasz przypadkek. Nasza beta polega na testowaniu technologii – zwłaszcza związanej z serwerami. Piątek zaczął się dla nas nieco niefortunnie.

– Rod Fergusson

Kierując się w stronę konkretnych zarzutów i planów związanych z dalszym rozwojem Diablo 4, Fergusson zapewnia, że doświadczenie zdobyte przez dewelopera podczas przedpremierowych testów gry, stanowić ma podstawę dla przyjemniejszej, właściwej premiery produkcji.

W ciągu weekendu wypuściliśmy sześć poprawek, rozwiązaliśmy dziesiątki problemów, a cała ta praca opłaci się w przyszły weekend [podczas otwartej bety – przyp. red.], a następnie utoruje drogę ku premierze. Czasami dla graczy może być to frustrujące, ale muszą sobie oni zdać sprawę, że w ten sposób pomagają nam uczynić właściwą premierę gry znacznie lepszą.

– Rod Fergusson

Słowa przedstawiciela studia skupiają się na samej istocie oraz zasadności przedpremierowych testów. Pozostaje mieć nadzieję, że te okażą się dla dewelopera cenną lekcją, która, zgodnie ze słowami Fergussona, poskutkuje przyjemniejszym doświadczeniem dla odbiorców podczas właściwej premiery.

Diablo 4 – otwarte beta-testy

Ubiegłotygodniowa beta nie była jedyną z planowanych przez Blizzard sesji testowych Diablo 4. W dniach 24 – 26 marca tytuł udostępniony zostanie wszystkim chętnym w ramach otwartych testów. Z tej okazji w sieci pojawił się specjalny zwiastun promujący to wydarzenie.

Otwarta beta bez wątpienia stanowić będzie duże wyzwanie oraz kluczowy test dla sieciowej infrastruktury gry.

Z kolei pełna wersja Diablo IV ukaże się na rynku 6 czerwca tego roku. Zagramy w nią na PC oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, a także na Xbox One oraz Xbox Series X/S.

Adam Celarek

Adam Celarek

Grami interesuje się od najmłodszych lat. Absolwent filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie obronił pracę z zakresu ludologii. Pracę w GRY-Online.pl rozpoczął na początku 2023 roku. W redakcji pełni rolę autora poradników. Entuzjasta RPG-ów, nietuzinkowych gier indie oraz kompetytywnych tytułów e-sportowych (głównie bijatyk oraz gier MOBA). Poza grami interesuje się także papierowymi grami fabularnymi oraz karciankami kolekcjonerskimi. Miłośnik oldskulowej technologii i stylu retro.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jak oceniasz Diablo IV po pierwszej becie.

Rewelacja. Kupuję na premierę.
18,2%
Jest kilka niedociągnięć, ale wszystko zmierza w dobrym kierunku.
48%
Na razie neutralnie.
17,2%
Przeważają negatywne odczucia. Niestety.
11,7%
Jestem kategorycznie na NIE!
4,9%
Zobacz inne ankiety