Alarm w Blizzardzie. Twórcy Diablo 4 odpowiedzą na krytykę najnowszych zmian
Aktualizacja 1.1.0 do Diablo IV nie zdobyła uznania wśród graczy. W odpowiedzi na falę krytyki Blizzard zorganizuje transmisję, na której poruszony zostanie temat nieszczęsnych zmian.
Blizzard Entertainment poinformował, że jutro (tj. 21 lipca) odbędzie się specjalna transmisja, w trakcie której czołowe postacie zespołu odpowiedzialnego za Diablo IV poruszą kwestię pierwszego sezonu rozgrywek w grze oraz ostatniej dużej aktualizacji.
Transmisję z tego wydarzenia będzie można obejrzeć na oficjalnych kanałach Diablo na YouTube oraz Twitchu. Stream rozpocznie się o godzinie 20:00 czasu polskiego.
I choć Blizzard podkreślił, że rozmowa dotyczyć będzie głównie pierwszego sezonu w Diablo IV, nie ma wątpliwości, iż to właśnie ostatnia aktualizacja będzie gwoździem programu.
Przypomnijmy, że patch opatrzony numerem 1.1.0 wprowadził do gry całą masę zmian, także w balansie postaci. Problem jednak w tym, że zamiast uczynić słabszych bohaterów potężniejszymi, Blizzard dodatkowo ich osłabił. Rozgoryczeni takim stanem rzeczy gracze dali upust swej złości w sieci. Niektórzy z nich zaczęli się nawet zastanawiać nad sensem uczestniczenia w pierwszym sezonie sieciowych rozgrywek w Diablo IV.
Co z potężnymi buildami?
W całej tej beczce dziegciu znalazła się też drobna łyżka miodu związana z potężnymi buildami, które ostatnimi czasy biją w sieci rekordy popularności. Mimo że Blizzard nie zamierza spuszczać z oka tych najbardziej kreatywnych, nie chce też zakładać graczom „kagańca” na tego typu rozwiązania.
Zamierzamy nadal sprawdzać [potężne konfiguracje – dop. red.], ale częścią rozwoju Diablo IV – od bardzo wczesnych dni – jest to, że chcemy czuć się komfortowo ze świadomością, że istnieje wiele szalonych kombinacji, które będą możliwe do uzyskania w zestawie narzędzi oferowanym graczom.
Wiąże się to z potencjałem istnienia buildów, które po prostu zawierają jeden lub dwa błędy, zwłaszcza w przypadku niektórych mocy, w których coś, co powinno być ograniczone, takie nie jest. Znajdujemy te rzeczy, ponieważ zmieniliśmy niektóre z naszych systemów testowania i strategii tworzenia zawartości – wyjaśnił w rozmowie z PCGamesN reżyser Diablo IV, Joe Piepiora.