Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 kwietnia 2023, 13:10

Diablo 4 bez elementu, który był fundamentem w Diablo 1 i 2

Diablo IV nie zaoferuje istotnego elementu, który był obecny w serii od zarania dziejów. Wielka szkoda, bo (w uproszczonej formie) występował on także w Diablo 3.

Źródło fot. Blizzard Entertainment
i

Podczas gdy Diablo IV pozostaje w fazie produkcji, fani nie tracą czasu i przyglądają się zmianom, na jakie zdecydował się Blizzard – jedną z nich jest brak automapy, czyli szczegółowej, przestrzennej mapy terenu, obecnej w serii Diablo od zarania dziejów.

Diablo IV robi krok w tył

Na brak automapy (lub choćby elementu zbliżonego do niej) uwagę zwrócił jeden z graczy na Twitterze.

  • Zapytał on, czy w pełnej wersji gry zostanie ona dodana (była ona obecna w podstawowej formie w dwóch pierwszych odsłonach serii Diablo).
  • Dyrektor generalny serii, Rod Fergusson, odpowiedział, że studio na ten moment nie ma planów, co do zaimplementowania tego elementu w grze.

W „jedynce” automapa była prostym rysunkiem składającym się z linii (obrazującym napotkane przez graczy ściany i drzwi) i dopiero w drugiej części stała się niemal fundamentem gry – np. ukazywała więcej szczegółów (np. teleportery czy skrzynie). W Diablo III twórcy zastąpili automapę zwykłą minimapą, umożliwiając jednak jej otwarcie jej na cały ekran.

Niestety Diablo IV robi krok w tył – tytuł posiada jedynie minimapę w prawym górnym rogu, co prawda z możliwością ingerencji w jej wielkość (np. wypełnienie na cały ekran), lecz bez możliwości grania podczas jej przybliżenia.

Diablo 4 bez elementu, który był fundamentem w Diablo 1 i 2 - ilustracja #1
Kultowa automapa w Diablo II. Źródło: Blizzard Entertainment.
Diablo 4 bez elementu, który był fundamentem w Diablo 1 i 2 - ilustracja #2
Minimapa obecna w Diablo IV. Źródło: Blizzard Entertainment.

Diablo IV zadebiutuje 6 czerwca na PC, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series S/X. Czas pokaże, czy twórcy zmienią decyzję i zdecydują się na zaimplementowanie do gry automapy rodem z Diablo II.

Jakub Tarchała

Jakub Tarchała

Pierwsze treści zamieszczał w serwisie YouTube, jednak pisanie tekstów bardziej przypadło mu do gustu. W 2020 roku założył skromnego bloga, na którym publikował recenzje gier, a dwa lata później połączył pracę z hobby i rozpoczął przygodę z pisaniem dla GryOnline.pl. Uwielbia nietuzinkowe poczucie humoru Terry'ego Pratchetta i tajemnice wszechświata zawarte w powieściach Stanisława Lema. Chętnie ogląda komedie i horrory. Wielką miłością darzy uniwersum Stalkera (zarówno growe, książkowe, jak i pastowe). W wolnych chwilach gra na gitarze oraz kolekcjonuje karty Marvela.

więcej