autor: Szymon Liebert
Diablo 3 - prace nad treścią gry trwają
Jay Wilson, główny projektant gry Diablo 3, powiedział, że tytuł jest w bardzo zaawansowanym stadium jeżeli chodzi o kwestie techniczne (engine) a ekipa odpowiedzialna za produkcję zajmuje się głównie samą treścią gry. Tak więc, twórcy pracują nad poszczególnymi aktami i mechaniką.
Jay Wilson, główny projektant gry Diablo 3, powiedział, że tytuł jest w bardzo zaawansowanym stadium jeżeli chodzi o kwestie techniczne (engine) a ekipa odpowiedzialna za produkcję zajmuje się głównie samą treścią gry. Tak więc, twórcy pracują nad poszczególnymi aktami i mechaniką.
Konkretniej, zgodnie z wypowiedzią Wilsona, zespół odpowiedzialny za stronę wizualną zajmuje się obecnie projektowaniem drugiego aktu, podczas gdy reszta ekipy dopracowuje akt pierwszy – dłubiąc przy zadaniach oraz pewnych nieujawnionych dotąd rozwiązaniach, dotyczących mechaniki rozgrywki (niewiele o nich wiemy jak dotąd). Wynika to z przedstawionego sposobu pracy nad tym projektem – jest on tworzony chronologicznie, od początku do końca. Po skończeniu danego fragmentu Blizzard rewiduje go i przebudowuje, dodając elementy i nowości jakie pojawiły się w późniejszej fazie produkcji. Ten sposób dobrze podsumowuje zdanie Wilsona, który mówi, że jeżeli dany element nie został zmieniony pięć razy, to nie ma racji bytu.
Omówione zostały także pewne szczegóły dotyczące innych elementów gry. Ekonomia będzie lepiej skonstruowana – celem jest stworzenie pewnej i stabilnej waluty, tak aby nie została zdewaluowana jak złoto w Diablo 2. Ponadto, zrewidowany zostanie sposób przechowywania przedmiotów – nasz plecak będzie prawdopodobnie przypominał bardziej rozwiązania znane z World of Warcraft (jeden przedmiot na jeden slot). Jak już zapowiadaliśmy wcześniej, w grze, prócz barbarzyńcy, nie zobaczymy klas znanych z poprzedniej części, jednak nie jest wykluczone, że powrócą one w ewentualnych dodatkach.
Wilson przekazał także kilka dobrych informacji dla osób niezadowolonych z kolorowej stylistyki nowego Diablo, jaka została przedstawiona w zaprezentowanej wczesnej wersji. To co zobaczyliśmy jest tylko jednym z pierwszych podziemi. Będziemy zwiedzać takie lochy, jednak tylko na początku naszej przygody. Z lokacji na lokację gra będzie coraz mroczniejsza, gdyż ideą fabuły jest przedstawienie nadchodzącej apokalipsy. Końcówka gry będzie więc zapewne rozgrywała się w bardziej mrocznym środowisku.