Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 kwietnia 2021, 14:54

Alfa Diablo 2: Resurrected została ciepło przyjęta przez graczy

Techniczne alfa-testy Diablo 2: Resurrected właśnie trwają, a w sieci pojawiły się opinie graczy. Fani wydają się być zadowoleni.

W SKRÓCIE:
  • Gracze odebrali pozytywnie alfę Diablo 2: Resurrected.
  • Pochwały dotyczą oprawy graficznej oraz małych usprawnień, jakie pojawiły się w grze.
  • Część graczy skarży się jednak na bugi, które miały przeszkadzać w rozgrywce.

Stworzenie odświeżonej wersji kultowej gry to często prawdziwe wyzwanie. Twórcy muszą sprostać ogromnym oczekiwaniom fanów, którzy chcą poprawek, ale jednocześnie podejrzliwie patrzą na bardziej radykalne zmiany w ich ulubionej grze. Zadanie to wymaga więc balansowania pomiędzy ulepszaniem starej produkcji a zachowaniem jej ducha. Techniczne alfa-testy Diablo 2: Resurrected, które rozpoczęły się 9 kwietnia, pozwoliły sprawdzić, jak z tym wyzwaniem poradził sobie Blizzard.

Głosy graczy, którzy wzięli w nich udział, zdradzają, że deweloperzy najprawdopodobniej sprostali zadaniu. Produkcja jest chwalona między innymi za odpowiednie podejście do kultowego oryginału oraz jednoczesne zastosowanie koniecznych poprawek.

Gra jest przepiękna. Naprawdę przeszli samych siebie w kwestii tego „remastera”. To mimo wszystko 100% Diablo 2. Jest tu kilka małych usprawnień interfejsu oraz inne drobne poprawki, ale mój mózg często całkowicie zapominał, że gram w remaster, więc musiałem przełączać się na oryginalną grafikę, by przypomnieć sobie, o ile lepiej wygląda nowa wersja.

- cmaxim

Gameplay jest prawie identyczny, jak w oryginale. Biegasz dookoła, zabijasz przeciwników, zbierasz ekwipunek, […] powtarzasz. Gra nadal dobrze się trzyma, a wzrost naszej mocy razem z kolejnymi przedmiotami i umiejętnościami jest całkiem satysfakcjonujący.

- Random_eyes

Absolutne 10/10. Wow! Trochę sobie wołają w pre-orderze, ale już wiem, że spędzę w tej grze co najmniej 4-cyfrowa liczbę godzin.

- Kisielnik (oryginalna pisownia)

W swoich wypowiedziach gracze dużo uwagi poświęcali także nowej grafice. Dla większości osób zaszła tu znaczna poprawa w stosunku do oryginału. Część z nich narzeka jednak na czytelność niektórych lokacji. Pomijając ten jeden szczegół, pod adresem oprawy kierowanych jest wiele pochwał.

Całościowo widać wyraźnie poprawę w kwestii oprawy. Grałem jako czarodziejka przez prawie cały akt i wszystkie efekty graficzne wyglądały pięknie. Animacje też są świetne.

- ruyhanmse

Coś co bardzo się wyróżnia to efekty świetne. Kule ognia i pioruny wyglądają po prostu ślicznie. Świetnie jest też móc przybliżyć kamerę i obserwować wszystkie małe detale i elementy, których wcześniej nigdy tam nie było ze względu na oryginalną pikselową grafikę.

- cmaxim

Środowisko w grze potrafi być naprawdę trudne do odczytania. Stojąc po północnej stronie drzwi w obszarach klasztornych prawie niemożliwe jest ich dostrzeżenie, nawet przy odpowiednich ustawieniach gamma.

- Drothvader

W kwestii technicznego dopracowania gry opinie były bardziej podzielone. Część graczy narzekała na liczne crashe, błędy oraz uciążliwe elementy rozgrywki, które zabierały im radość z zabawy. Inni twierdzili jednak, że nie napotkali żadnych problemów, które przeszkodziłyby im w grze.

Póki co, wcale jak nie wersja alfa, drobne błędy na siłę można znaleźć (irytujące zamykanie mapy w momencie wchodzenia w opcje czy też lagujące się modele postaci kiedy próbujesz obejść drzewa). Jest pięknie.

- Neutm (oryginalna pisownia)

Nieważne co bym nie zmieniał w ustawieniach, nie byłem w stanie sprawić, by gra działała stabilnie w 60 klatkach na sekundę. W pewnym momencie otwarcie ekwipunku sprawiło, że moja liczba fpsów spadła o 75% i nie wróciła do poprzedniego stanu dopóki nie zresetowałem gry.

- Drothvader

Natknąłem się na kilka pomniejszych bugów, które zgłosiłem, ale poza tym nie mógłbym być bardziej zadowolony tym, jak rozwija się Diablo 2: Resurrected.

- Kranos

W trakcie gry napotykam crasha za crashem. Przykładowo stworzenie nowej postaci, udanie się do Zimnej Równiny i teleportacja z powrotem do obozu wywala grę do pulpitu za każdym razem.

- AbsoluteShadowban

Co ciekawe, część graczy uważa, że zmian względem oryginału jest zbyt mało. Szczególnie często odnoszono się do mechaniki utraty ekwipunku po śmierci naszej postaci. Wielu użytkowników forów uważa rozwiązanie to za archaiczne i psujące dynamikę rozgrywki.

Bez jaj, to musi się zmienić. Umierasz, jesteś odsyłany do obozu, po czym musisz przebyć całą drogę z powrotem bez sprzętu.

- BigRed

Mam nadzieje że usuną tą kretyńską rzecz zwaną ,,Po śmierci tracisz ekwipunek" […]. Nie lubię po śmierci chodzić i przebijać się przez hordy nicponi, by tylko do ekwipunku się dostać.

- sekwoja2004 (oryginalna pisownia)

Wygląda więc na to, że Blizzard może odetchnąć z ulgą. Testy Diablo 2: Resurrected okazały się sukcesem i gracze wyglądają na zadowolonych. Nie oznacza to jednak, że deweloperzy powinni teraz spocząć na laurach. Patrząc na komentarze pojawiające się w sieci, gra nadal wymaga wielu mniejszych lub większych poprawek. Najważniejszy wydaje się jednak fakt, że ogólny kierunek, w jakim poszło studio okazał się słuszny.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej