Diablo 2: Resurrected - gracze jednak chcą zmian. Wyniki badania
Z przeprowadzonej na Reddicie ankiety wynika, że społeczność Diablo 2 zdecydowanie chce wprowadzenia większej liczby zmian w remasterze, aniżeli ma zamiar zaimplementować w Diablo 2: Resurrected studio Vicarious Visions.
- Na Reddicie zorganizowano ankietę, w której zapytano o ewentualne zmiany w remasterze gry.
- Zdecydowana większość społeczności Diablo, ku zaskoczeniu wielu, opowiada się za liberalnym podejściem i zmianami, które mogłyby pojawić się w grze.
Diablo 2: Resurrected zadebiutuje w tym roku i jak dowiedzieliśmy się podczas zapowiedzi, remaster nie wprowadzi zbyt wielu zmian w mechanice gry, co spotkało się z pozytywnym odbiorem ze strony społeczności. Jednak czy faktycznie gracze chcą, by odświeżona wersja gry była identyczna z oryginałem?
Dwa tygodnie temu na Reddicie pojawiła się ankieta, w której fani serii Diablo mogli udzielić odpowiedzi na kilkanaście pytań. Użytkownik Chrompower miał na celu dowiedzieć się, czy społeczność czekająca na Diablo 2: Resurrected chce zmian w mechanice gry. Jeśli tak, to jakich. Kilkanaście godzin temu opublikowano wyniki ankiety, w której udział wzięły 4352 osoby, z czego 99% miało do czynienia wcześniej z Diablo 2. Możemy więc potraktować wnioski z ankiety za głos najbardziej oddanej grupy fanów serii.
Wyniki będą dla wielu zaskakujące. Przez lata utarło się, że najbardziej hardkorowa grupa graczy z niechęcią patrzy na jakiekolwiek zmiany wprowadzane przy odświeżaniu gier. W przypadku Diablo 2: Resurrected na 23 zadane pytania w aż 20 odpowiedzi wskazują na chęć zmian. Jeśli chcecie poznać dokładny rozkład głosów w każdym z pytań, zapraszamy do PDF-a z wynikami. Poniżej przedstawiamy wyniki ankiety.
Zmiany w ekwipunku
- 53% chce zwiększenia rozmiaru skrytki do 10x10 (z oryginalnego 8x6) z kilkoma zakładkami, a 28% chce nieograniczonego miejsca. 6% jest przeciwko zmianom;
- 58% chce osobnej zakładki na talizmany z zaznaczeniem, że działałyby one tylko wtedy, gdy dany talizman znajdowałby się w niej. 30% nie chce żadnych zmian;
- 44% chce powiększenia rozmiaru ekwipunku, ale z osobną zakładką na talizmany, a 20% chce powiększenia bezwarunkowego. 32% jest przeciwko zmianom;
Działanie przedmiotów
- 78% chce, by runy grupowały się w jednym miejscu ekwipunku. 16% jest przeciwko;
- 50% uważa, że kołczany powinny oferować nieskończoną amunicję;
Balans gry
- 70% uważa, że potrzebne są zmiany w balansie zaklęć, głównie w poprawie siły tych bezużytecznych;
- 72% uważa, że najemnicy powinni zostać poprawieni;
- 64% jest za poprawą jakości bezużytecznych w oryginale słów runicznych;
Zmiany w sezonach online
- 34% chce skrócenia sezonu sieciowego do 3 miesięcy, 7% chce wydłużenia do 9 miesięcy. 31% jest przeciwko zmianom;
- 54% jest za zniesieniem ograniczenia słów runicznych w sezonach;
- 44% uważa, że komenda /players X powinna działać także w sieciowej rozgrywce sezonowej;
Usprawnienia interfejsu i podpowiedzi
- 62% chce unowocześnionego systemu skrótów do używania zaklęć;
- 71% uważa, że w grze powinna znaleźć się encyklopedia słów runicznych / przepisów Kostki Horadrimów;
- 70% jest za dodaniem opcjonalnych filtrów lootu;
- 52% chce dokładnych statystyk, które będą śledzić liczbę zabitych przeciwników;
- 76% jest za opcjonalnym przełączeniem podświetlenia lootu na stałe;
- 77% chce opcjonalnych podpowiedzi wyświetlających widełki statystyk w przedmiocie;
Nowa zawartość
- 69% jest za dodaniem nowej zawartości endgame;
- 58% chce nowych przedmiotów, słów runicznych i kombinacji przedmiotów z Kostki Horadrimów;
Inne zmiany
- 39% graczy nie chce opcji spersonalizowanego lootu, bez opcji podbierania go innym. 36% jest za tym pomysłem;
- 44% jest przeciwko łatwiejszej respecjalizacji, ale już 43% popiera takie rozwiązanie;
- 82% chce, by portal do Krowiego Poziomu pozostawał otwarty po pokonaniu Krowiego Króla;
- 65% chce, by po pokonaniu Nihlathaka portal pozostawał otwarty.
Z ankiety wynika więc, że najbardziej konserwatywne podejście wychodzi w przypadku ewentualnych zmian sezonów online, co nie powinno dziwić, gdy w grę wchodzi element rywalizacji. Bardziej liberalne podejście pojawia się w momencie, w którym ludzie będą cieszyli się Diablo 2: Resurrected grając samemu, dla przyjemności.
Nie ukrywam, że część zmian, które pojawiły się w ankiecie chętnie przywitałbym w remasterze i będę trzymał kciuki, aby po premierze deweloperzy rozważyli dalsze wspieranie gry zgodnie z prośbą społeczności. A jak Wy zapatrujecie się na wyniki tej ankiety?