autor: Fajek
„Diabeł w kamieniu” - Pierwszy polski dodatek do gry Neverwinter Nights
W najbliższym GameStarze ukaże się pierwszy polski dodatek do gry Neverwinter Nights (tzw. mod) przygotowany przez Studio Sarmatia (m. in. twórców scenariusza i projektu gry Wiedźmin, oraz autorów papierowego systemu RPG Dzikie Pola). Dodatek opracowany został z myślą o polskiej wersji gry. Akcja Diabła, bo tak właśnie nazywa się ów mod, nie rozgrywa się jednak w świecie fantasy znanym z oryginalnego Neverwinter Nights, ale w średniowiecznej Europie, w roku 1450, w małym miasteczku na Śląsku.
W najbliższym GameStarze ukaże się pierwszy polski dodatek do gry Neverwinter Nights (tzw. mod) przygotowany przez Studio Sarmatia (m. in. twórców scenariusza i projektu gry Wiedźmin, oraz autorów papierowego systemu RPG Dzikie Pola). Dodatek opracowany został z myślą o polskiej wersji gry. Akcja Diabła, bo tak właśnie nazywa się ów mod, nie rozgrywa się jednak w świecie fantasy znanym z oryginalnego Neverwinter Nights, ale w średniowiecznej Europie, w roku 1450, w małym miasteczku na Śląsku.
Oto w jaki sposób twórcy moda wypowiadają się na jego temat:
„Mamy już dosyć sztampowych i plastikowych światów fantasy, coraz groźniejszych potworów i podziemi, z których zieje nudą. Mamy wrażenie, że rozwój cRPG zatrzymał się w miejscu i chcemy zaprezentować graczom coś nowego. Mamy nadzieję, że im się to spodoba”.
Inspiracją do stworzenia Diabła w kamieniu stały się takie powieści jak „Narrenturn” Andrzeja Sapkowskiego, „Mnich” Lewisa Metthewa Gregorego, czy „Imię Róży” Umberto Eco, a także filmy takie jak „Vodocq”, „Jeździec bez głowy”, czy „Braterstwo Wilków”. Dodatek zawiera mocne elementy RPG, jego fabuła jest nieliniowa, a bardzo ważną rolę odgrywa wybór odpowiednich opcji dialogowych.
„Nie chcieliśmy, aby „Diabeł w kamieniu” był kolejną grą, w którą przechodzi się przez labirynt i zabija potwory” – twierdzą autorzy – „chcieliśmy pokazać mroczne, brudne i okrutne Średniowiecze, w którym działa inkwizycja i płoną stosy”.
Dialogi w dodatku zostały napisane stylizowanym językiem, a niektóre postacie wypowiadają się nawet w XVI-wiecznym dialekcie łotrów i złodziei polskich.
„Oczywiście staraliśmy się, aby wszystkie teksty były zrozumiałe dla gracza” – mówią twórcy – „jednak wychodziliśmy z założenia, że wypowiedzi muszą budować specyficzny klimat rozgrywki”.
Diabeł w kamieniu przeznaczony jest dla hardcorowych graczy w RPG. W przyszłości Sarmatia zamierza przygotowywać dodatki i mody do innych gier, które będą publikowane w GameStarze. Zaprasza też współpracy graczy i początkujących twórców gier.