Deweloperskie piekło Dead Island 2 „wcale nie było takie złe”
Odpowiedzialne za Dead Island 2 studio Dambuster uważa, że wyboisty cykl deweloperski gry pomógł grze w zyskaniu sympatii graczy.
Dead Island 2 miało wyjątkowo wyboisty cykl deweloperski – produkcję zapowiedziano w 2014 roku (choć prace nad nią ruszyły już dwa lata wcześniej) i od tego czasu nastąpiła dwukrotna zmiana dewelopera. Odpowiedzialne za finalną wersję projektu studio Dambuster uważa, że wszystkie te perturbacje przysłużyły się projektowi.
- W wywiadzie z serwisem VGC deweloperzy przyznali, że tak długi cykl deweloperski sprawił, iż ludzie z większą przychylnością patrzą na Dead Island 2.
- Jak tłumaczą, po tak długich pracach i wielokrotnych zmianach studia deweloperskiego wszyscy spodziewali się, że Dead Island 2 będzie katastrofą. Fakt, że gra w rzeczywistości wygląda dobrze, okazał się więc dla graczy miłym zaskoczeniem. W rezultacie sentyment odbiorców w stosunku do tego projektu jest obecnie całkiem pozytywny.
- Ludzie ze studia Dambuster mogą mieć takie podejście, gdyż prace tego zespołu nad Dead Island 2 przebiegały w większości bezproblemowo. Dlatego z perspektywy tego zespołu piekło deweloperskie, jakie przeszedł ten projekt, „nie było wcale takie złe”.
- Dambuster przejęło projekt w sierpniu 2019 roku i zdecydowało się na kompletny restart. Opracowanie wysokobudżetowej gry w niecałe cztery lata jest dobrym tempem, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak duże utrudnienia spowodowała pandemia.
- Studio Dambuster opracowało swoją wersję Dead Island 2 od zera. Twórcy zdecydowali się jednak zachować kalifornijskie realia, gdyż pasowały one do charakteru gry, zapewniając dużą różnorodność lokacji i postaci.
Przypomnijmy, że Dead Island 2 zapowiedziano dziewięć lat temu i wtedy nad gra pracowało studio Yager Development. Dwa lata później zostało ono zastąpione przez Sumo Digital, a w 2019 r. projekt przejął zespół Dambuster Studios, znany z opracowania Homefront: The Revolution.
Temu ostatniemu studiu udało się wreszcie ukończyć Dead Island 2. W lutym twórcy pochwalili się, że projekt osiągnął złoty status, więc nie powinniśmy już obawiać się kolejnych opóźnień (casus Cyberpunka 2077 był rzadkim wyjątkiem od tej reguły).
Produkcja zadebiutuje na rynku 21 kwietnia 2023 roku. Tytuł ukaże się na PC oraz konsole PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S i Xbox One.
- Dead Island 2 zaskoczyło mnie brutalnością. To gra dla ludzi o mocnych żołądkach
- Dead Island 2 – oficjalna strona gry