Defiance - strzelanka MMO przeszła na model free-to-play
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami pecetowa wersja sieciowej strzelanki Defiance została przestawiona na model darmowy z mikropłatnościami. Podobny los w lipcu spotka wydania konsolowe gry.
Kilka tygodni temu pisaliśmy o planach przestawienia strzelanki science-fiction Defiance na model darmowy z mikropłatnościami. Firma Trion dotrzymała złożonych wtedy obietnic i gra przeobraziła się właśnie w produkcję free-to-play. Zainteresowani mogą udać się na oficjalną stronę i po zarejestrowaniu konta bez żadnych opłat pobrać pełnego klienta. Na chwilę obecną dotyczy to jedynie wersji pecetowej - na podobną metamorfozę użytkownicy konsol PlayStation 3 i Xbox 360 będą musieli poczekać do 15 lipca. Warto wspomnieć, że tym samym twórcy zdążyli uzgodnić szczegóły z firmą Microsoft, gdyż jeszcze miesiąc temu ostrzegali, że wydanie na konsolę tej korporacji może się znacząco opóźnić.
Autorzy mają nadzieję, że przestawienie Defiance model darmowy z mikropłatnościami umożliwi grze znaczące zwiększenie bazy użytkowników. Produkcja nigdy nie posiadała żadnego abonamentu i wystarczyło ją kupić raz, aby potem bawić się bez żadnych ograniczeń czy dodatkowych opłat. Twórcy przygotowali sporo ciekawych bonusów, mających stanowić podziękowanie dla osób, które nabyły wcześniej ten tytuł w wydaniu pudełkowym lub cyfrowym. Otrzymają one specjalne przedmioty, wirtualną walutę i więcej miejsca na postacie oraz ekwipunek. Ponadto dostaną także na miesiąc status Patrona, zapewniający m.in. zniżki i szybsze tempo gromadzenia doświadczenia.
Następną ważną datą dla fanów marki będzie 19 czerwca. Wtedy to bowiem w amerykańskiej stacji telewizyjnej SyFy ruszy drugi sezon serialu Defiance. Gra jest z nim ściśle powiązana i wydarzenia ze srebrnego ekranu mają poważne konsekwencje w wirtualnym świecie. Jednocześnie podczas pisania scenariuszy kolejnych odcinków brane są pod uwagę sukcesy i porażki graczy.