Nocny debiut „ultrarealistycznej” strzelanki Bodycam. Rozgrywka wygląda tu niczym nagrania służb mundurowych
We wczesnym dostępie zadebiutowała gra Bodycam, czyli sieciowa strzelanka, która imponuje pod względem realizmu grafiki. Pierwsze godziny w sprzedaży stoją pod znakiem rozmaitych problemów. Gracze narzekają też na cenę.
AKTUALIZACJA
Bodycam zadebiutowało we wczesnym dostępie. Grę można kupić na Steamie za 145,79 zł (obowiązuje 10-procentowa promocja z okazji debiutu) i jak na razie cieszy się ona niemałym wzięciem – aktualnie bawi się w niej ok. 16 tysięcy osób jednocześnie. Niemniej sporo osób narzeka na stan serwerów, wysoką cenę (np. w PLN jest drugą najwyższą po szwajcarskiej), a momentami także na optymalizację. Na forum Steama znależć można wiele wątków i komentarzy o refundach.
Oryginalna wiadomość (7 czerwca)
Obecnie gracze żyją głównie niekończącymi się pokazami, mającymi wynagrodzić nam brak targów E3. W cieniu tych wydarzeń na Steamie wciąż debiutują jednak kolejne gry. Z najbliższych premier największe szanse, aby mocno namieszać, ma strzelanka Bodycam. To taktyczny FPS koncentrujący się na sieciowych potyczkach PvP. Jego główną atrakcją jest bardzo realistyczny klimat, osiągnięty dzięki stylowi wizualnemu symulującemu obrazu z kamery umieszczonej na ciele bohatera.
- Gra zmierza wyłącznie na PC i zadebiutuje tej nocy we wczesnym dostępie.
- Bodycam będzie można kupić na Steamie, gdzie gra zostanie odblokowana jutro, tj. 8 czerwca, o godzinie 1:00 czasu polskiego. Na platformie Valve widnieje sugestia, że debiut w EA odbędzie się dziś o 19:00, ale to najpewniej pomyłka, bo na kanałach socialowych (X, Discord) twórcy podają inny termin.
- Tytuł nie zaoferuje polskiej wersji językowej.
Wczesny dostęp ma potrwać długo – autorzy ostrzegają, że może to być nawet kilka lat. Wynika to m.in. z faktu, że nad grą pracuje raptem dwóch deweloperów, którzy mają 17 i 20 lat. Twórcy wiedzą, że w odpowiedzi na sugestie społeczności będą musieli najpewniej zmienić masę rzeczy, a to wymagać ma wiele pracy.
Po debiucie we wczesnym dostępie autorzy skoncentrują się wpierw na poprawkach błędów i ulepszaniu systemu antycheaterskiego, ale możemy także liczyć na kilka nowych map. W drugim kwartale tego roku otrzymamy dodatkowe typy broni, nowe skórki, jeszcze więcej map, jak również tryb zombie oraz wsparcie dla DLSS. Z kolei w czwartym kwartale otrzymamy następny tryb rozgrywki, mapy oraz tryb fotograficzny.
Na koniec warto wspomnieć o wymaganiach sprzętowych gry.
Bodycam – minimalne wymagania sprzętowe na PC
- Procesor: AMD Ryzen 7 3700X / Intel Core i7-9700K
- Karta graficzna: AMD Radeon RX 5700 8 GB / Nvidia GeForce RTX 2070 8 GB
- Pamięć RAM: 8 GB
- Miejsce na dysku: 50 GB (najlepiej SSD)
- System operacyjny: Windows 10/11 64-bit
Bodycam – zalecane wymagania sprzętowe na PC
- Procesor: AMD Ryzen 7 3800X / Intel Core i7-10700K
- Karta graficzna: AMD Radeon RX 6600 XT 8 GB / Nvidia GeForce RTX 3060 12 GB
- Pamięć RAM: 16 GB
- Miejsce na dysku: 50 GB (najlepiej SSD)
- System operacyjny: Windows 10/11 64-bit