autor: Kamil Zwijacz
Death's Gambit połączy Dark Souls z Shadow of the Colossus
Fani serii Dark Souls, Castlevania oraz gry Shadow of the Colossus w przyszłości otrzymają miły prezent od amerykańskiego studia White Rabbit. Deweloper zapowiedział bowiem Death's Gambit - tytuł łączący w jedno wymienione wcześniej produkcje.
- Gatunek: dwuwymiarowe RPG akcji
- Deweloper: White Rabbit
- Platformy sprzętowe: komputery PC, ale twórcy chcieliby wydać grę także innych urządzeniach
- Data premiery: nieznana
Niezależne studio White Rabbit ujawniło swój pierwszy projekt - Death's Gambit. Tytuł najprościej opisać jako dwuwymiarowe Dark Souls wymieszane z Shadow of the Colossus. Twórcy nie wyjawili jeszcze wszystkich informacji dotyczących tej ciekawie zapowiadającej się produkcji, ale dzięki powyższemu zwiastunowi z fragmentami rozgrywki oraz FAQ z oficjalnej strony dowiedzieliśmy się kilku rzeczy. Przede wszystkim akcja Death's Gambit rozegra się w obcym, średniowiecznym świecie, pełnym różnych strasznych rzeczy, rycerzy oraz bestii. Rozgrywka ma być nieliniowa i zawsze dostępnych będzie kilka rozwiązań. Jeżeli więc nie będziemy mogli poradzić sobie w danej lokacji, to nic nie stanie na przeszkodzie, by udać się gdzie indziej. Podczas walki wykorzystamy bronie krótkiego i dalekiego zasięgu, a także magię. Według deweloperów system toczenia starć promować ma strategiczne podejście i myślenie, a nie super zręczność. Wspomniano jeszcze o bossach, że ukazany na zwiastunie wielkolud to tylko jeden z tego typu przeciwników.
Niestety to właściwie wszystko, co obecnie wiemy. Nie zdradzono szczegółów dotyczących klas postaci, nie pochwalono się, czy gra oferować będzie jakąś formę multiplayera itd. Tak czy siak, zapowiada się naprawdę ciekawa pozycja, która na pewno ukaże się na komputerach PC, ale twórcy chcieliby także, by pojawiła się na innych platformach sprzętowych.
White Rabbit to niezależne amerykańskie studio z siedzibą w Los Angeles. Firma została założona w 2014 roku, kiedy to Jean Canellas (projektant i programista) wraz z Alexem Kuboderą (projektant i scenarzysta) rozpoczęli prace nad grą, którą znamy dziś jako Death's Gambit. W późniejszym czasie do zespołu dołączył jeszcze Kyle Hnedak, odpowiedzialny za ścieżkę dźwiękowa produkcji.