autor: Bartosz Woldański
Death Inc. – studio odpowiedzialne za grę zamknięte
Ambient Studios, czyli twórcy niedoszłej produkcji niezależnej Death Inc., kończą działalność. Mimo prób ratowania sytuacji takimi akcjami jak Kickstarter deweloper okazał się niewypłacalny. Prace nad projektem wstrzymano, a wszyscy gracze, którzy zapłacili za dostęp do wersji alfa, otrzymają zwrot pieniędzy.
25 kwietnia studio Ambient ogłosiło na oficjalnej stronie internetowej, że niestety nie są w stanie kontynuować nie tylko prac nad pecetową wersją Death Inc., niezależną grą strategiczną, ale również istnieć jako deweloper.
„To jest czas na smutny komunikat. Ambient przestaje funkcjonować. To był niesamowity okres, podczas którego udało nam się pracować nad tak świetnymi produkcjami jak Monster Meltdown i Death Inc. Jesteśmy bardzo dumni z tego, co udało się nam osiągnąć, lecz nie zarobiliśmy wystarczająco pieniędzy, by utrzymać się jako zespół deweloperski. Musieliśmy podjąć tę trudną decyzję” – takimi słowami studio podsumowuje swoją stosunkowo krótką działalność (prowadzili ją od 2011 roku).
Twórcy dziękują za wszelkie wsparcie i niczego nie żałują, nawet pomimo tego, że inicjatywa na Kickstarterze zakończyła się fiaskiem, podobnie jak akcja na oficjalnej stronie gry, do udziału w której niedawno zachęcano dostępem do wersji alfa. Co ciekawe, Death Inc. miało trafić do sprzedaży w sklepie Steam, dzięki udanemu głosowaniu w usłudze Greenlight. Jednakże w związku z upadkiem firmy, produkcja zapewne ostatecznie nie wyląduje na platformie Valve z prostego powodu: nie została ona dokończona i prawdopodobnie już nie zostanie. Chyba że Ambient Studios znajdzie jakieś wyjście z tej sytuacji, np. przekaże projekt innemu deweloperowi.
Gracze, którzy wsparli Death Inc. na oficjalnej stronie studia, nie mają się czego obawiać – dostaną pełny zwrot pieniędzy, jakie wydali na tytuł. Szkoda, że w sumie dobrze zapowiadająca się gra zostaje anulowana przez nikłe zainteresowanie. Na Kickstarterze uzyskała tylko ponad 1/3 kwoty potrzebnej do sfinansowania projektu, a najwidoczniej kolejna próba nie przyniosła lepszego skutku. Death Inc. miało być ambitnym i dość humorystycznym RTS-em, będącym połączeniem Dungeon Keepera, Black & White czy Pikmina, a my mieliśmy przejąć obowiązki Mrocznego Żniwiarza.
Premiera planowana była na PC, Maca i Linuksa na listopad tego roku. Za dostęp do wczesnej wersji gry (później także pełnej) trzeba było zapłacić zaledwie 10 dolarów, ale nawet niska cena nie skusiła zbyt wielu odbiorców. Zainteresowani mogą sprawdzić, jak mogłaby wyglądać rozgrywka, pobierając prototypowe demo.
- Death Inc. na stronie internetowej Kickstarter
- Death Inc. na stronie internetowej Steam Greenlight
- Oficjalna strona internetowa studia Ambient
Ambient Studios założyli autorzy takich tytułów jak Fable, LittleBigPlanet czy Burnout, ale nawet pomimo sporego doświadczenia w tworzeniu gier nie udało się im zjednać wystarczającej przychylności graczy. Choć zapowiedziana strategia czasu rzeczywistego, w której wcielilibyśmy się w samą śmierć, wzbudziła zainteresowanie, czego doskonałym dowodem jest uzyskanie odpowiedniej liczby głosów w usłudze Steam Greenlight, to twórcy jednak nie zdobyli na tyle dużo funduszy, by móc dokończyć prace nad Death Inc..