autor: Michał Kułakowski
Dead or Alive 6 zapowiedziane
Studio Team Ninja oraz firma Koei Tecmo zapowiedziały szóstą odsłonę cyklu bijatyk Dead or Alive. Nowa produkcja pojawi się na początku 2019 roku. Więcej szczegółów na jej temat poznamy w poniedziałek, podczas targów E3.
Na początku 2019 roku do posiadaczy komputerów PC oraz konsol Xbox One i PlayStation 4 trafi Dead or Alive 6, a więc szósta odsłona cyklu bijatyk, za którego produkcję odpowiada japońskie studio Team Ninja oraz firma Koei Tecmo. Poprzednia część cyklu zadebiutowała w 2012 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Trzy lata później trafiła także na pecety oraz konsole obecnej generacji. Nowa gra ma wyznaczać świeży kierunek dla marki i przyciągnąć osoby, które nie miały wcześniej styczności z Dead or Alive. Więcej informacji na temat Dead or Alive 6 poznamy w najbliższy poniedziałek.
W tej chwili nie dysponujemy wieloma szczegółami na temat Dead or Alive 6. Dzięki zapowiedzi opublikowanej przez serwis IGN, którego redaktorzy mieli okazję przetestować demo gry, dowiedzieliśmy się jednak, czego możemy się po niej spodziewać. Jeżeli chodzi o styl rozgrywki, Dead or Alive 6 nie będzie znacząco różnić się od poprzednika. Nadal mamy mieć do czynienia z trójwymiarową bijatyką, oferującą bogatą galerię grywalnych postaci (pełna lista bohaterów nie jest jeszcze znana, ale pojawią się wśród nich także zupełnie nowi wojownicy). Fundamentalne zmiany widoczne będą jednak w detalach systemu walki. Tytuł ma być bardziej przystępny dla początkujących i casualowych fanów bijatyk. Twórcy wprowadzili dedykowany przycisk ułatwiający wykonywanie widowiskowych ataków oraz kombosów. Po raz pierwszy pojawi się także wskaźnik specjalnych ruchów.
Dead or Alive 6 podchodzi także w nowy sposób do prezentacji zabawy. Postacie mają mieć bardziej realistyczne proporcje oraz animacje. Do przeszłości odejdzie np. często absurdalna fizyka piersi bohaterek, z której znana była piątka. W trakcie walki postacie będą się w widoczny sposób pocić, wykonywać grymasy przy kolejnych uderzeniach, a także otrzymywać widoczne obrażenia (zadrapania, siniaki itd.). Równie widowiskowo mają prezentować się także areny, pełne różnego rodzaju detali oraz elementów, które zniszczymy podczas pojedynków. Tytuł ma oferować wsparcie dla rozdzielczości 4K oraz nowy silnik fizyczny i system dynamicznego oświetlenia.