autor: Maciej Kowalczyk
Dead by Daylight zyskowne w tydzień od premiery
Dokładnie tydzień po premierze Dead by Daylight, nowej multiplayerowej gry akcji z elementami horroru, wydawca pochwalił się wynikami sprzedaży. Produkcja rozeszła się do tej pory w 270 tysiącach egzemplarzy, dzięki czemu zaczęła przynosić zyski w siedem dni od momentu pojawienia się na rynku.
Studio Starbreeze, odpowiedzialne za wydanie Dead by Daylight, z pewnością ma powody do zadowolenia. Ich współpraca z deweloperem Behaviour Interactive, twórcami wspomnianego tytułu, przyniosła im zyski szybciej niż mogli się tego spodziewać. Dead by Daylight sprzedało się bowiem w liczbie 270 tysięcy egzemplarzy, co pozwoliło już na tym etapie odzyskać, oraz przekroczyć, koszty jej produkcji. Poinformował o tym Bo Andersson Klint – dyrektor generalny Starbreeze:
„Nasza współpraca ze studiem Behaviour Interactive przy wydaniu Dead by Daylight nie mogła potoczyć się lepiej. Przedstawianie naszej produkcji na różnych pokazach oraz duża popularność gry na Twitchu okazały się kluczem do jej sukcesu jako tytułu przyjaznego do oglądania. Z niecierpliwością czekamy więc na dalszy rozwój i ewolucję Dead by Daylight.”
Sukces Dead by Daylight na Twitchu jest faktycznie duży – gra jest jedną z najchętniej oglądanych produkcji w ostatnich dniach, walcząc o wysokie miejsca w rankingu popularności z takimi tytułami jak Overwatch, Counter-Strike: Global Offensive czy Minecraft. Podobnie sprawa przedstawia się na YouTube, gdzie w przeciągu kilku dni pojawiła się bardzo duża liczba materiałów wideo na jej temat. Można więc stwierdzić, że z pewnością popularność Dead by Daylight na wspomnianych serwisach przyczyniła się również do wysokiej sprzedaży gry, która jest obecnie na pierwszym miejscu bestsellerów na Steamie. O sukcesie produkcji wypowiedział się również dyrektor studia deweloperskiego Behaviour Interactive – Rémi Racine:
„Starbreeze uwierzyło w naszą wizję gry i dało nam kreatywną swobodę i wsparcie przy wydaniu Dead by Daylight. W Behaviour Interactive staramy się mocno inwestować w przyszłość, dlatego też jesteśmy bardzo dumni z naszego pierwszego tytułu, którego rozwój trwał już od wielu lat. Dead by Daylight od początku miał być grą skoncentrowaną na społeczności graczy, jednak jej wielkie zaangażowanie przerosło nasze oczekiwania.”
Całe powyższe oświadczenie (w języku angielskim) możecie przeczytać na oficjalnej stronie Starbreeze – pod tym adresem. Przypomnijmy, że Dead by Daylight to gra akcji z asymetrycznym trybem wieloosobowym. Grę stworzyło studio Behaviour Interactive, odpowiedzialne za Warhammer 40K: Eternal Crusade czy Wipeout 3. W jednej rozgrywce uczestniczy pięciu graczy, z czego jeden wciela się w rolę brutalnego mordercy, a pozostali starają się przetrwać i uciec. Podczas sterowania czarnym charakterem akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, natomiast inni gracze otrzymują widok zza pleców postaci. Dead by Daylight łączy elementy akcji i horroru, dokładając do tego możliwość kooperacji między ocalałymi czy losowo generowane mapy. Gra pojawiła się jedynie na PC, a jej premiera miała miejsce 14 czerwca 2016 roku.
- Oficjalna strona internetowa gry Dead by Daylight
- Oficjalna strona internetowa studia Starbreeze
- Oficjalna strona internetowa studia Behaviour Interactive