Dead by Daylight - zmiany w perkach 2022
W tej wiadomości znajdziecie opisy perków w Dead by Daylight, których działanie zostanie zmienione w najbliższym czasie.
Do Dead by Daylight zmierzają duże zmiany. Deweloperzy z Behaviour Interactive planują dokonać zmian w systemie prestiżu oraz matchmakingu. Zdecydowanie największą modyfikacją będzie jednak rework 39 perków pojawiających się w grze – w tym tych znajdujących się w tzw. „mecie”. Poniżej znajdziecie opis wszystkich zmian.
Zmiany w meta perkach
Meta perki pojawiają się w grze bardzo często. Wynika to z faktu, że są one niezwykle silne i mogą dać wyraźną przewagę na arenie. W związku z tym, twórcy zdecydowali się osłabić ich działanie.
Perki zabójców
Nazwa perka | Co robi? | Co będzie robić po reworku? |
Barbecue and Chilli | Po zawieszeniu ocalałego na haku, aury osób znajdujących się w odległości większej niż 40 metrów zostaną ujawnione na 4 sekundy. Dodatkowo każdy ocalały zawieszony na haku po raz pierwszy daje żeton, gwarantujący bonus 25% do otrzymywanych bloodpoints. | Zdolność wykrywania pozostanie bez zmian. Usunięta zostanie natomiast premia do bloodpoints. |
Hex: Ruin | Nienaprawiane generatory automatycznie ulegają regresji z prędkością 100/150/200%. Efekt utrzymuje się, dopóki przeklęty totem nie zostanie zniszczony. | Prędkość regresji nienaprawianych generatorów zostanie zmniejszona do 50/75/100%. Dodatkowo przeklęty totem zniszczy się automatycznie po zabiciu pierwszego ocalałego. |
Pop Goes the Weasel | Gdy ocalały zostanie powieszony na haku, kolejny kopnięty generator ulegnie natychmiastowej regresji o 25 % z jego całkowitego stanu. | Gdy ocalały zostanie powieszony na haku, kolejny kopnięty generator, ulegnie natychmiastowej regresji o 20% z jego obecnego stanu. |
Corrupt Intervention | Generatory znajdujące się najdalej od zabójcy zostają zablokowane na 80/100/120 sekund na początku rozgrywki. | Generatory znajdujące się najdalej od zabójcy zostają zablokowane na 80/100/120 sekund na początku rozgrywki. Efekt ten zostanie zniesiony, jeśli zabójca wprowadzi ocalałego w stan agonii. |
Tinkerer | Gdy postęp naprawy generatora wyniesie 70%, pojawi się dźwiękowe powiadomienie, a zasięg terroru zabójcy zostanie zredukowany do 0 m na okres 12/14/16 sekund. | Liczba powiadomień na generator zostanie ograniczona do jednego. |
Hex: No One Escapes Death | Totem pojawia się po zasileniu bram wyjściowych. Przyznaje on premię do prędkości ruchu o 2/3/4%, a każdy żywy ocalały dostaje status „narażony”. | Totem nadal zachowuje swoje właściwości, ale jego aura podświetla się ocalałym:
|
Scourge Hook: Pain Resonance | Po zawieszeniu ocalałego na przeklętym haku, postęp najbardziej zrobionego generatora cofa się o 15%, a naprawiający go ocalały krzyknie. | Po zawieszeniu ocalałego na haku nadal będzie cofać się postęp najbardziej naprawionego generatora, ale ocalali nie będą krzyczeć. |
Perki ocalałych
Nazwa perka | Co robi? | Co będzie robić po reworku? |
Dead Hard | Kiedy ocalały jest ranny, może wykonać szybki zryw do przodu, klikając przycisk aktywnej umiejętności. Nakłada to jednak efekt wyczerpania na określony czas. | Zamiast zrywu do przodu. Umiejętność aktywuje stan wytrzymałości na 1 sekundę. |
Decisive Strike | Perk aktywuje się po zdjęciu ocalałego z haka i trwa 40/50/60 sekund. Jeśli w tym czasie zostanie on wprowadzony w stan agonii i podniesiony przez zabójcę, to aktywuje się bardzo trudny test umiejętności. Jego trafienie spowoduje, że zabójca zostanie ogłuszony. Umiejętność zostanie anulowana, gdy ocalały wykona takie czynności, jak leczenie, czy naprawianie generatora. | Działanie perka pozostaje bez zmian. Skróci się jedynie czas trwania ogłuszenia zabójcy. Dodatkowo zdolność wyłączy się, gdy bramy wyjściowe zostaną zasilone. |
Borrowed Time | Jeśli ocalały zdejmie kogoś z haka, to nakłada na niego status wytrzymałości na 8/10/12 sekund. | Z racji tego, że po zmianach taki efekt będzie dostępny dla każdego ocalałego, to perk ten posłuży jako wzmocnienie efektu. Wydłuża on stan wytrzymałości po zdjęciu z haka o 6/8/10 sekund oraz daje premię do prędkości na 10 sekund. |
Iron Will | Redukuje dźwięki wydawane przez rannego ocalałego o 50/75/100%. | Redukuje dźwięki wydawane przez rannego ocalałego o 25/50/75%. Nie działa, gdy ocalały jest wyczerpany. |
Self-Care | Pozwala się samodzielnie leczyć z prędkością 50% bazowej wartości. Zwiększa też prędkość leczenia przy pomocy apteczki. | Bonus do leczenia przy pomocy apteczki zostanie usunięty. Prędkość samodzielnego leczenia zostanie zmniejszona do 25/30/35% bazowej wartości. |
Spine Chill | Perk aktywuje się, gdy zabójca jest w odległości maksymalnie 36 metrów i patrzy w Waszą stronę. Wówczas przyznawana jest premia 2/4/6% do prędkości wykonywania czynności, a szansa na pojawienie się testu umiejętności wrasta. | Premia do zwiększenia prędkości działania zostaje usunięta, a sama zdolność aktywuje się dopiero w momencie, gdy zabójca ma Was w zasięgu wzroku. |
Zmiany w pozostałych perkach
Twórcy zdecydowali się również zmodyfikować działanie mniej popularnych perków. Dzięki temu będą one bardziej efektywne.
Perki zabójców
Nazwa perka | Co robi? | Co będzie robić po reworku? |
Overcharge | Gdy ocalały zacznie robić generator kopnięty przez zabójcę, to pojawi się bardzo trudny test umiejętności. Dodatkowo zwiększa on tempo regresji generatora o 3/4/5%. | Oprócz wcześniejszego efektu perk sprawi, że prędkość regresji kopniętego generatora w ciągu 30 sekund wzrośnie ze 100% do 400%. |
Eruption | Po wprowadzeniu ocalałego w stan agonii, wszystkie kopnięte generatory wybuchają i tracą natychmiast 6% postępu naprawy. Dodatkowo ocalali pracujący nad generatorem w momencie jego wybuchu otrzymują efekt „skrępowany” na 12/14/16 sekund. | Wartości ulegają zwiększeniu – generatory tracą natychmiast 10% postępu naprawy, ocalali pracujący nad generatorem w momencie jego wybuchu otrzymują efekt „skrępowany” na 15/20/25 sekund. |
Knock Out | Gdy ocalały zostanie wprowadzony w stan agonii, jego aura jest niewidoczna dla ocalałych znajdujących dalej niż 32/24/16 metrów. Przez 15 sekund ma on też ograniczone pole widzenia i ma nałożony status oślepienia. Prędkość czołgania się jest spowolniona o 50%. | Gdy ocalały zostanie wprowadzony w stan agonii, jego aura jest niewidoczna dla ocalałych znajdujących dalej niż 32/24/16 metrów. Przez 15 sekund ma on też ograniczone pole widzenia i ma nałożony status oślepienia. Prędkość czołgania się jest spowolniona o 50% przez 15 sekund. Podnoszenie się jest spowolnione o 25%. |
Dark Devotion | Trafienie obsesji podstawowym atakiem powoduje, że zasięg terroru zostaje przeniesiony na ocalałego, a zabójca otrzymuje efekt „niewykrywalny” na 20/25/30 sekund. | Gdy obsesja straci zdrowie, zasięg terroru będzie przeniesiony na ocalałego, a zabójca otrzyma efekt „niewykrywalny” na 20/25/30 sekund. |
Jolt | Kiedy wprowadzacie ocalałego w stan agonii podstawowym atakiem, to generatory w zasięgu 32 metrów wybuchają i tracą 8% postępu. | Usunięto czas odnowienia umiejętności. |
Lethal Pursuer | Na początku gry aury wszystkich ocalałych zostają ujawnione zabójcy na 7/8/9 sekund. | Oprócz obecnego działania wydłuży on również czasy trwania widoczności aur ocalałych o 2 sekundy. |
Scourge Hook: Gift of Pain | Gdy ocalały zostanie zdjęty z przeklętego haka, to nakładane są na niego efekty „krwawienie” i „zmasakrowany”. Dodatkowo otrzymuje on karę 7/8/9 % do prędkości napraw. | Kara do prędkości napraw zostaje zwiększona do 10/13/16%. |
Thanatophobia | Każdy zraniony ocalały powoduje spowolnienie wykonywania napraw, sabotażu i oczyszczania o 4/4,5/5%. | Każdy zraniony ocalały powoduje spowolnienie wykonywania napraw, sabotażu i oczyszczania o 4,5/5/5,5%. |
Scourge Hook: Monstrous Shrine | Perk ten ma następujące efekty, które działają tylko na haki w piwnicy:
| Oprócz obecnych właściwości haki w piwnicy zostaną zamienione w przeklęte. Szybkość poświęcania na haku będzie natomiast przyspieszona 10/15/20%, jeśli zabójca znajduje się w odległości większej niż 24 metry. |
Perki ocalałych
Nazwa perka | Co robi? | Co będzie robić po reworku? |
Calm Spirit | Perk ten zmniejsza szansę na wystraszenie kruków o 80/90/100 %. Dodatkowo postać nie krzyczy. | Oprócz wspominanych efektów perk będzie umożliwiał bezgłośne przeszukiwanie skrzyń i błogosławienie oraz oczyszczanie totemów. Odbędzie się to jednak z karą 40/35/30% do prędkości. |
Saboteur | Po podniesieniu ocalałego przez zabójcę, osoba posiadająca ten perk widzi aury okolicznych haków. Dodatkowo zdolność ta umożliwia dokonywanie sabotażu na hakach. | Oprócz obecnych efektów osoby z tym perkiem będą również widzieć, które haki są przeklęte. |
Botany Knowledge | Perk ten zwiększa prędkość leczenia o 11/22/33%. | Perk ten zwiększa prędkość leczenia o 30/40/50%. |
Off the Record | Perk aktywuje się przy zdjęciu z haka. Blokuje on odczytywanie aury przez zabójcę oraz tłumi jęki bólu na 60/70/80 sekund. | Po zdjęciu z haka ocalały otrzymuje efekt „wytrzymałość” na 60/70/80 sekund. Perk dezaktywuje się, gdy wykona się takie działanie, jak naprawianie czy leczenie. |
Lucky Break | Perk aktywuje się, gdy ocalały odniesie rany to jego ślady krwi i czerwone zarysowania są ukryte na 40/50/60 sekund. | Sama zasada działania perka pozostaje bez zmian. Można jednak wydłużyć czas jego działania. Jedna sekunda leczenia daje dodatkową sekundę do czasu trwania zdolności. |
Pharmacy | Otwieranie skrzynek odbywa się o 40/60/80% szybciej. Pierwsza otwarta skrzynia gwarantuje apteczkę. | Zdolność aktywuje się, gdy ocalały jest ranny. Wówczas przeszukanie skrzynki zagwarantuje, że będzie w niej apteczka. |
Sole Survivor | Za każdego poświęconego ocalałego otrzymuje się żeton, który gwarantuje, że zabójca nie jest w stanie odczytać aury, znajdując się w określonej odległości. | Oprócz obecnego efektu perk zwiększy prędkość napraw o 75% i otwierania bram o 50%. Działa to jednak tylko wtedy, gdy jest się ostatnim żyjącym ocalałym. |
Distortion | Grę rozpoczyna się z 4 żetonami. Są one zużywane, by zapobiec odczytaniu aury ocalałego przez zabójcę. | Żetony będą odnawialne. Przyznanie jednego nastąpi, gdy będziemy w zasięgu terroru przez 30 sekund. |
Lightweight | Czerwone zarysowania znikają 1/2/3 sekundy szybciej. | Czerwone zarysowania znikają 5/4/3 sekundy szybciej. |
Deja Vu | Na początku rundy (i po naprawieniu generatora) na 30/45/60 sekund ujawnione zostaną 3 najbliższe generatory. | Ujawnione generatory naprawiane są 5% szybciej. |
No One Left Behind | Perk aktywuje się po otwarciu jednej z bram. Wówczas otrzymuje się następujące profity:
| Perk aktywuje się w momencie zasilenia bram. Dodatkowo zdjęty z haka ocalały otrzymuje 7% premii do prędkości ruchu. |
Dark Sense | Za każdym razem, gdy generator zostanie naprawiony, aura zabójcy będzie ujawniana na określony czas. | Za każdym razem, gdy generator zostanie naprawiony, a zabójca zbliży się na 24 metry, to jego aura zostanie ujawniona na 5/7/10 sekund. |
Tenacity | Zwiększa prędkość czołgania się w stanie agonii o 30/40/50%. | Oprócz zwiększenia prędkości czołgania, perk zredukuje też jęki ocalałego o 75%. |
Hope | Po zasileniu bram wyjściowych na 120 sekund przyznawane jest 5/6/7% do prędkości ruchu. | Premia do prędkości ruchu nie jest ograniczona czasowo. |
Overzealous | Oczyszczenie totemu gwarantuje 6/7/8% premii do prędkości naprawy. Efekt dezaktywuje się, gdy ocalały zostanie ranny. | Premia do prędkości naprawy zostaje podwojona, gdy oczyszczony zostaje przeklęty totem. |
We’re Gonna Live Forever | Perk przyznaje 100% premii do leczenia ocalałych w stanie agonii. Dodatkowo bezpieczne zdejmowanie z haka, przyjmowanie ciosów obronnych oraz ratowanie innych z rąk zabójcy przyznaje token, który daje 25% premii do bloodpoints. | Usunięta zostanie premia do bloodpoints. Żetony będą zużywane podczas wyleczenia ocalałego ze stanu agonii. Nakładają one efekt „wytrzymałość” na 6/8/10 sekund. |
Chcecie dowiedzieć się więcej o Dead by Daylight? Zajrzyjcie tutaj: