Data premiery Faith in Destiny - samodzielnego dodatku do Spellforce 2
Minęły już ponad cztery lata od premiery Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen – popularnej gry fantasy łączącej w umiejętny sposób elementy cRPG oraz strategii czasu rzeczywistego. Przez ten czas doczekaliśmy się debiutu jednego rozszerzenia, a także zapowiedzi kolejnego. Wczoraj, po długim czasie oczekiwania, poznaliśmy wreszcie oficjalną datę publikacji drugiego z dodatków.
Minęły już ponad cztery lata od premiery Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen – popularnej gry fantasy łączącej w umiejętny sposób elementy cRPG oraz strategii czasu rzeczywistego. Przez ten czas doczekaliśmy się debiutu jednego rozszerzenia (ciepło przyjęty Władca Smoków), a także zapowiedzi kolejnego (Faith in Destiny). Wczoraj, po długim czasie oczekiwania, poznaliśmy wreszcie oficjalną datę publikacji drugiego z dodatków, będącego pierwszym w pełni samodzielnym, czyli niewymagającym od gracza posiadania podstawowej wersji Spellforce 2.
Z informacji podanych przez wydawcę, austriacką firmę JoWooD Entertainment wynika, że data premiery Spellforce 2: Faith in Destiny została ustalona na 27 sierpnia. W Polsce dystrybucją dodatku zajmie się firma FonoGAME. Liczymy na to, że w najbliższych dniach jej przedstawiciele przekażą nam szczegółowe informacje na temat rodzimego debiutu Faith in Destiny.
Fabuła samodzielnego dodatku do Czasu Mrocznych Wojen opowiadać będzie historię, w której tajemnicza moc zagrozi w wielkim stopniu istnieniu Eo – świata Spellforce 2. Gracz, po raz kolejny wcielający się w bohatera, w którego żyłach płynie starożytna krew Shaikana, zmierzy się z niebezpieczeństwem i postara się uratować uniwersum przed ostateczną zagładą. Przeszkodzą mu w tym m.in. przedstawiciele zupełnie nowej rasy.
W grze nie zabraknie nowych jednostek, postaci niezależnych, budynków, misji, czarów, umiejętności, a także obszarów do zbadania. Jedną z nieznanych wcześniej funkcji będzie możliwość dosiadania smoka, dzielnie przemierzającego świat u boku bohatera. Rozbudowie ulegnie też tryb multiplayer. Uzupełnienie go o nowe funkcje pozwoliło twórcom zbliżyć jego założenia do gier należących do gatunku MMO. Ponadto twórcy sporo czasu spędzili na dopracowaniu oprawy graficznej, którą wzbogacono o szereg nowych rozwiązań technicznych.
Przypominamy, że Spellforce 2 debiutował na rynku w kwietniu 2006 roku (w Polsce cztery miesiące później dzięki staraniom firmy CD Projekt). Mimo że został określony mianem gry słabszej od kultowej części pierwszej, to jednak gracze zagrywali się w niego namiętnie i chętnie. Niemal dokładnie po roku na rynek trafiło rozszerzenie zatytułowane Władca Smoków, które na owe czasy było największą tego typu publikacją w historii studia Phenomic (obecnie należącego do Electronic Arts). Miłośnicy „dwójki” przyjęli je z otwartymi rękoma.