Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 stycznia 2019, 13:55

autor: Bartosz Krawcewicz

Darmowa gra Dirty Bomb pozbywa się mikrotransakcji

Studio Splash Damage ogłosiło, że od następnego tygodnia Dirty Bomb stanie się jeszcze bardziej darmowe. Z tytułu zniknie jakakolwiek monetyzacja, a cała ekonomia w grze zostanie odpowiednio zmodyfikowana, aby lepiej współgrać z bezpłatnością tytułu.

Już bardziej free-to-play być nie można. - Darmowa gra Dirty Bomb pozbywa się mikrotransakcji - wiadomość - 2019-01-09
Już bardziej free-to-play być nie można.

Splash Damage, zespół odpowiedzialny za stworzenie sieciowego FPS-a Dirty Bomb, w październiku ubiegłego roku poinformował, że wraz z kolejną aktualizacją gry wsparcie dla tytułu zostanie oficjalnie zakończone. Dirty Bomb po wydaniu ostatniej łatki będzie dalej grywalne, ale produkcja przestanie otrzymywać nową zawartość w jakiejkolwiek postaci – nie będzie nowych bohaterów, broni, skórek, ani nawet patchy poprawiających błędy i balans rozgrywki. Z najnowszego wpisu zamieszczonego na stronie produkcji dowiadujemy się, jakie dodatkowe zmiany przyniesie ze sobą ostatnia aktualizacja tytułu.

Chcemy zmienić tę aktualizację w święto Dirty Bomb, umożliwiając starym i nowym graczom doświadczenie wszystkiego, co gra ma do zaoferowania, bez żadnych kosztów. Pracujemy nad usunięciem całej monetyzacji z Dirty Bomb, dorzucając przy tym kilka niespodzianek w ramach podziękowania dla wszystkich graczy, którzy wspierali nas przez te wszystkie lata.

Data wprowadzenia ostatniej aktualizacji to 15 stycznia 2019 roku. Tego dnia cała waluta premium, w Dirty Bomb znana pod nazwą „RAD”, zostanie przekonwertowana na darmowe kredyty (po kursie 1 RAD = 20,84 kredytów). Możliwość zakupu RAD zostanie trwale wyłączona, a szybkość zarabiania kredytów podczas rozgrywki zostanie zwiększona – z 19 do 50 na minutę. Dedykowane serwery będą działały w aktywnych regionach co najmniej do końca 2019 roku. Nie podjęto jeszcze decyzji w sprawie roku 2020 i późniejszych.

Splash Damage to brytyjskie studio założone w 2001 roku przez byłych modderów (odpowiedzialnych m.in. za moda Quake 3 Fortress). Specjalnością zespołu są wieloosobowe strzelanki FPP. Na swoim koncie mają takie tytuły, jak Wolfenstein: Enemy Territory, Enemy Territory: Quake Wars czy Brink.