Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 marca 2013, 08:59

autor: Adrian Werner

Darkwood - wysyp informacji i pierwszy zwiastun z survival horroru polskiego studia Acid Wizard

Polskie studio Acid Wizard ujawniło pierwsze konkrety na temat wymagającego survival horroru Darkwood. Informacjom towarzyszył intrygujący zwiastun.

Darkwood ma być survival horrorem skierowanym do osób tęskniących za bardzo wymagającymi produkcjami tego typu. - Darkwood - wysyp informacji i pierwszy zwiastun z survival horroru polskiego studia Acid Wizard - wiadomość - 2013-03-09
Darkwood ma być survival horrorem skierowanym do osób tęskniących za bardzo wymagającymi produkcjami tego typu.

Miesiąc temu pisaliśmy o zwariowanej darmowej grze Kevin Costner’s Tatanka Hunting Simulator 2013 autorstwa polskiego studia Acid Wizard. Już wtedy wiadomo było, że zespół pracuje również nad swoim pierwszym komercyjnym projektem w postaci horroru Darkwood. Teraz twórcy podzielili się wreszcie pierwszymi informacjami oraz zwiastunem.

  1. Darkwood – strona oficjalna gry

Darkwood będzie survival horrorem rozgrywanym w proceduralnie generowanym świecie o otwartej strukturze. Akcja ukazana z lotu ptaka. Jednocześnie postacie i potwory pokażą się na ekranie tylko jeśli znajdą się w zasięgu wzroku sterowanego przez nas bohatea.

Rozgrywka podzielona zostanie na dwa etapy. W ciągu nocy będziemy musieli obronić nasz dom przed siłami ciemności. Natomiast w trakcie dnia udamy się eksplorować pobliski las w poszukiwaniu surowców i materiałów umożliwiającą skuteczne odparcie wrogów po zmroku. Kontakty z nadludzkimi istotami nie pozostaną bez wpływu na psychikę bohatera. Z czasem zacznie on pogrążać się w szaleństwie i coraz trudniej będzie stwierdzić, co jest prawdą, a co jedynie obłąkaną halucynacją.

Celem autorów jest stworzenie wymagającej produkcji, w której gracz nie będzie nigdy prowadzony za rączkę. Zamiast tego przeżycie ma wymagać dobrego refleksu i umiejętności szybkiego adaptowania się do zmieniających się warunków. Jeśli zginiemy, wszystkie zapisane stany gry zostaną skasowane. Nie znaczy to jednak, że kolejną rozgrywkę rozpoczniemy od zera. Zamiast tego niektóre dokonania z poprzedniej sesji przejdą do kolejnego wcielenia naszego bohatera.

Opracowany przez autorów silnik za każdym razem wygeneruje inny układ mapy i zapełni ją świeżymi wydarzeniami. Rozgrywkę wzbogacą elementy RPG. Z czasem nasz bohater zyskiwać będzie nowe umiejętności, które pomogą mu w przeżyciu. Ponadto pojawi się system rzemiosła. Za jego pomocą będziemy tworzyli nowe przedmioty, wzmacniali zabezpieczenia domu, budowali barykady, konstruowali pułapki oraz ulepszali posiadane przedmioty.

Darkwood powstaje obecnie wyłącznie z myślą o pecetach. Autorzy nie są jeszcze gotowi podać planowanej daty premiery. W przyszłości prawdopodobnie uruchomiona zostanie zbiórka na Kickstarterze lub serwisie Indiegogo.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej