Dark Souls 3 z tajemniczym ruchem na Steam, może chodzić o serwery
W bazie danych Steama zauważono pierwszą od wielu lat aktualizację debugowania dla Dark Souls 3. Może to oznaczać, że FromSoftware i Bandai Namco włączą wkrótce serwery gry, dezaktywowane w styczniu 2022 roku.
Pod koniec maja 2022 roku studio FromSoftware przerwało trwające od kilku miesięcy milczenie w sprawie wyłączonych serwerów Dark Souls III, Dark Souls: Prepare to Die Edition, Dark Souls II oraz Dark Souls: Remastered na PC. Dezaktywowane ze względu na niebezpieczną lukę wykrytą w kodzie sieciowym owych produkcji – pozwalającą hakerom zdalnie przejąć kontrolę nad komputerami grających w nie osób – serwery te miały być stopniowo przywracane, począwszy od DSIII.
Deweloper solennie zapewniał, że pracuje nad rozwiązaniem, więc wydawało się, iż lada moment problem przestanie istnieć. Tak się jednak nie stało, a cała sprawa ucichła na kolejne dwa miesiące. Wygląda jednak na to, że FromSoftware nie przespało tego okresu. Jak bowiem zauważył jeden z bardziej znanych członków społeczności Soulsów, Lance McDonald, w bazie danych Steama pojawiła się pierwsza od wielu lat aktualizacja debugowania dla Dark Souls III.
Większość graczy nie ma dostępu do testowej wersji gry (ang. branch – dosł. „gałęzi”), na którą ją wprowadzono, więc trudno stwierdzić na pewno, co testuje deweloper. Najbardziej oczywisty wniosek jest jednak taki, że chodzi o przywrócenie serwerów sieciowych DSIII – a następnie pozostałych produkcji, które wymieniłem na początku wiadomości – a prace z tym związane są już bliskie ukończenia.
Pozostaje zatem czekać na pomyślne ukończenie testów i oficjalny komunikat o ponownej aktywacji serwerów Dark Souls III. Miejmy nadzieję, iż pojawi się on szybciej niż za kolejne dwa miesiące – zwłaszcza, że problem istnieje od stycznia 2022 roku. Na szczęście w międzyczasie wyszedł pozbawiony podobnej usterki Elden Ring, który pozwolił częściowo zapomnieć o całym incydencie.
- Recenzja gry Dark Souls III – symulator umierania żegna się z klasą
- Dark Souls III – opis przejścia i sekrety
- Oficjalna strona internetowa studia FromSoftware