Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lipca 2022, 11:30

Dark Souls 3 z tajemniczym ruchem na Steam, może chodzić o serwery

W bazie danych Steama zauważono pierwszą od wielu lat aktualizację debugowania dla Dark Souls 3. Może to oznaczać, że FromSoftware i Bandai Namco włączą wkrótce serwery gry, dezaktywowane w styczniu 2022 roku.

Pod koniec maja 2022 roku studio FromSoftware przerwało trwające od kilku miesięcy milczenie w sprawie wyłączonych serwerów Dark Souls III, Dark Souls: Prepare to Die Edition, Dark Souls II oraz Dark Souls: Remastered na PC. Dezaktywowane ze względu na niebezpieczną lukę wykrytą w kodzie sieciowym owych produkcji – pozwalającą hakerom zdalnie przejąć kontrolę nad komputerami grających w nie osób – serwery te miały być stopniowo przywracane, począwszy od DSIII.

Deweloper solennie zapewniał, że pracuje nad rozwiązaniem, więc wydawało się, iż lada moment problem przestanie istnieć. Tak się jednak nie stało, a cała sprawa ucichła na kolejne dwa miesiące. Wygląda jednak na to, że FromSoftware nie przespało tego okresu. Jak bowiem zauważył jeden z bardziej znanych członków społeczności Soulsów, Lance McDonald, w bazie danych Steama pojawiła się pierwsza od wielu lat aktualizacja debugowania dla Dark Souls III.

Dark Souls 3 z tajemniczym ruchem na Steam, może chodzić o serwery - ilustracja #1
Źródło: Twitter / Lance McDonald.

Większość graczy nie ma dostępu do testowej wersji gry (ang. branch – dosł. „gałęzi”), na którą ją wprowadzono, więc trudno stwierdzić na pewno, co testuje deweloper. Najbardziej oczywisty wniosek jest jednak taki, że chodzi o przywrócenie serwerów sieciowych DSIII – a następnie pozostałych produkcji, które wymieniłem na początku wiadomości – a prace z tym związane są już bliskie ukończenia.

Pozostaje zatem czekać na pomyślne ukończenie testów i oficjalny komunikat o ponownej aktywacji serwerów Dark Souls III. Miejmy nadzieję, iż pojawi się on szybciej niż za kolejne dwa miesiące – zwłaszcza, że problem istnieje od stycznia 2022 roku. Na szczęście w międzyczasie wyszedł pozbawiony podobnej usterki Elden Ring, który pozwolił częściowo zapomnieć o całym incydencie.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej