autor: Artur Falkowski
Dalszy rozwój projektu Folding@home
Wykorzystanie mocy obliczeniowej PS3 w projekcie Folding@home okazało się wielkim sukcesem. Dzięki kilku tygodniom funkcjonowania tego programu na nowej platformie sprzętowej Sony udało się przebadać taką ilość danych, na jaką zdaniem naukowców z koordynującego przedsięwzięcie Uniwersytetu w Stanford dotąd potrzeba było ponad roku wytężonej pracy.
Wykorzystanie mocy obliczeniowej PS3 w projekcie Folding@home okazało się wielkim sukcesem. Dzięki kilku tygodniom funkcjonowania tego programu na nowej platformie sprzętowej Sony udało się przebadać taką ilość danych, na jaką zdaniem naukowców z koordynującego przedsięwzięcie Uniwersytetu w Stanford dotąd potrzeba było ponad roku wytężonej pracy.
Od wprowadzenia klienta Folding@home do systemu konsoli, do projektu dołączyło już ponad 250 tysięcy jej posiadaczy, co sprawiło, że moc obliczeniowa całej sieci podwoiła się. Według zapowiedzi Sony Computer Entertainment ma być jeszcze lepiej, a to za sprawą planowanej na dzisiaj aktualizacji oprogramowania, która przyczyni się do zwiększenia prędkości dokonywanych obliczeń oraz wprowadzi szereg udogodnień dla pragnących uczestniczyć w projekcie użytkowników.
Pomysłodawcy projektu są zachwyceni takim obrotem sprawy. Aktualnie szykują nowe symulacje, do których zaprzężone zostaną procesory PS3. Jednym z nich będzie poszukiwanie leku na Alzheimera.
Warto jeszcze dodać, że wejście posiadaczy PlayStation 3 do Folding@home nie pozostało bez wpływu na ilość uczestniczących w programie komputerów PC. Otóż od momentu rozszerzenia projektu na inną platformę, odnotowano zwiększenie aktywności pecetowców o ponad 20 procent.