Daggerfall Unity - fanowski remake klasycznego RPG grywalny od początku do końca
W sieci pojawiła się nowa wersja Daggerfall Unity - fanowskiej próby odświeżenia The Elder Scrolls II: Daggerfall. Twórcy zakończyli dodawanie głównego wątku gry, tak więc tytuł można już przejść od początku do końca.
Pod koniec 2015 roku otrzymaliśmy pierwszą nietestową wersję Daggerfall Unity – fanowskiego projektu Gavina „Interkama” Claytona, odtwarzającego drugą odsłonę serii The Elder Scrolls na silniku Unity 3D. Teraz doczekaliśmy się wydania kolejnej wersji gry, oznaczonej numerem 0.4 (build 81). Co najważniejsze, Clayton i jego współpracownicy zakończyli implementowanie głównego wątku fabularnego, tak więc grę da się już przejść do samego końca. Zabawę możemy zacząć tradycyjnie od początku albo też rozpocząć od dowolnego z siedmiu etapów, na jakie podzielona jest historia Daggerfall za pomocą komendy setmqstage x (gdzie x to numer od 1 do 7 przypisany do rozdziału).
Choć do końca prac wciąż jeszcze daleko, udostępnienie grywalnego Daggerfall Unity stanowi ważny krok dla twórców. Oczywiście wersję 0.4 czekają jeszcze długie testy, zanim Clayton oraz wspomagający go moderzy rozpoczną prace nad kolejnym istotnym elementem – systemem czarów. Po drodze dojdą też pomniejsze szlify, na przykład wsparcie artefaktów i mikstur. Wraz z tym i ukończeniem wersji 0.5 w grze znajdą się wszystkie najważniejsze systemy, aczkolwiek wciąż pozostanie wiele elementów do opracowania. Przypomnijmy, że tytuł ma zaoferować lepszą oprawę audiowizualną (m.in. wyższej jakości tekstury) oraz rozwiązania nieobecne w oryginalnym wydaniu (w tym możliwość rozglądania się za pomocą myszki). Ponadto gracze posiadający pliki zapisu z oryginalnego Daggerfall mogą je przenieść i tym samym kontynuować przygodę sprzed lat w nowej wersji. Szczegóły na temat rozwoju Daggerfall Unity znajdziecie na oficjalnej stronie projektu. Poniżej zamieszczamy filmik prezentujący rozgrywkę w obecnej wersji gry zamieszczony na kanale ZetaPlays.