autor: Janusz Guzowski
Daggerfall na silniku Unity wydany. Na razie w wersji 0.1
Ukazała się pierwsza nietestowa odsłona odświeżonej wersji gry Daggerfall opartej na silniku Unity 3D. Tytuł charakteryzuje się odświeżoną grafiką przy zachowaniu części tekstur i innych plików. Produkcja, przygotowywana przez grupę DF Workshop, nie jest jeszcze w pełni grywalna.
W oparciu o engine Unity 3D powstały takie tytuły jak Dreamfall: Chapters, Fallout Shelter, Hearthstone: Heroes of Warcraft, Pillars of Eternity czy Might and Magic X: Legacy. Daggerfall Unity to projekt grupy DF Workshop polegający na odtworzeniu na tym silniku gry The Elder Scrolls II: Daggerfall. Na początku roku zespół przygotował kompletny zestaw plików produkcji z 1996 roku, do wykorzystania w popularnym kodzie aplikacji, otwierając drogę do potencjalnego remake'u lub innych projektów w tym samym świecie. W ostatnim czasie ukazała się pierwsza nietestowa wersja odświeżonej edycji gry.
Daggerfall Unity oznaczony numerem 0.1 zawiera cały obszar zatoki Iliac Bay oddzielającej południowe regiony High Rock od północnych wybrzeży Hammerfall. Gracz może wejść do każdego lochu i zwiedzić wszystkie miasta. W podziemiach znajdziemy zarówno losowych, jak i określonych z góry przeciwników, podobnie jak to miało miejsce w oryginale. Twórcom udało się zaimplementować system walki oraz konsolę, dzięki której skorzystamy z kodów i zmienimy podstawowe parametry rozgrywki. Zastosowano także moduły faz księżyca, dynamicznej zmiany krajobrazu oraz proceduralnego generowania chmur. Działa również system szybkiego zapisu. Co ważne, remake pozwala na rozpoczęcie gry z plików oryginalnego Daggerfalla, tak więc nic nie stoi na przeszkodzie, by kontynuować przygodę rozpoczętą przed laty, o ile tylko nie skasowaliśmy w tak zwanym międzyczasie swoich danych.
Nie oznacza to jeszcze, że gra Daggerfall Unity jest w pełni grywalna. Brakuje wciąż takich istotnych elementów jak okno ekwipunku, system podnoszenia i zakładania uzbrojenia czy możliwość odpoczywania i regenerowania zdrowia. Kolejne wydania odświeżonej wersji mają sukcesywnie uzupełniać te luki.
Odświeżona wersja gry Daggerfall do działania wymaga oryginalnego pierwowzoru. Na szczęście nie jest to problem, gdyż firma Bethesda w 2009 roku udostępniła go zupełnie za darmo z okazji 15-lecia serii The Elder Scrolls. Choć Daggerfall nie ma zbyt dużych wymagań i radzą sobie z nim nawet mikrokomputery, to jednak modyfikacja znacząco je podwyższa. Jeśli chodzi o minimalną konfigurację, to wystarczy nam sprzęt wyposażony w procesor Intel i3 (lub równoważny), karta grafiki obsługująca biblioteki DirectX 11 (lub OpenGL 3) z 1GB pamięci oraz 2 GB RAM. Natomiast zalecane wymagania sprzętowe to procesor Intel i5 (lub równoważny), karta grafiki GTX 660 (lub równoważna) z 2 GB pamięci oraz 4 GB RAM. Gra dostępna jest na komputerach osobistych działających na systemie operacyjnym z rodziny Windows lub Linux.
The Elder Scrolls II: Darggerfall to druga odsłona uznanej serii cRPG, której akcja toczy się w świecie Tamriel. Tytuł został wydany w 1996 roku i urzekał swobodą rozgrywki oraz olbrzymim światem. Obszar gry wynosił 161 tysięcy kilometrów kwadratowych, a przejście z jednego końca świata na drugi zajmowało dwa tygodnie rzeczywistego czasu. Produkcja, z powodu swojego ogromu, posiada mnóstwo błędów, przez co nazywana jest niepochlebnie Buggerfallem. Fabuła koncentruje się wokół żelaznego golema, Numidium, o którego kontrolowanie walczy kilka stronnictw i ras.
- Oficjalna strona gier z serii The Elder Scrolls
- The Elder Scrolls – krótka historia cyklu
- Oficjalna strona projektu Daggerfall Unity