autor: Artur Falkowski
Czym miał być tajemniczy Project HL Davida Jaffe?
David Jaffe w końcu ujawnił informacje na temat zmierzającej na PSP gry o tajemniczym tytule Project HL. Jak się okazało, mogłaby z tego wyjść całkiem interesująca produkcja, szkoda tylko, że zrezygnowano z prac nad nią.
David Jaffe w końcu ujawnił informacje na temat zmierzającej na PSP gry o tajemniczym tytule Project HL. Jak się okazało, mogłaby z tego wyjść całkiem interesująca produkcja, szkoda tylko, że zrezygnowano z prac nad nią.
Twórca God of War opowiedział co nieco o wspomnianej grze w trakcie rozmowy z reporterami serwisu Entertainment Weekly. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Alternatywnym tytułem gry był Heartland. Miała to być strzelanina przedstawiona z perspektywy pierwszej osoby, w której duży nacisk zostałby położony na wywoływanie u graczy silnych emocji. Akcja planowano osadzić w niezbyt odległej przyszłości w Stanach Zjednoczonych, na które najechały Chiny (w międzyczasie stały się potężnym mocarstwem dorównującym, a nawet przewyższającym pod wieloma względami USA). Wschodnie państwo wykorzystało moment, kiedy Amerykanie wysłali swoje oddziały na kolejną wojnę, toczoną gdzieś w dalekim świecie, i przypuściło atak. Według Jaffe, miało to w pewnym stopniu być aluzją do wojny w Iraku, na którą wysyłane są coraz to nowe siły zbrojne, podczas gdy podstawową funkcją wojska powinna być ochrona państwa.
Nasz bohater byłby rozdarty pomiędzy chęcią walki w obronie ojczyzny, a pragnieniem ucieczki z pola walki, by trwać przy własnej rodzinie. Życia nie ułatwialiby mu również przełożeniu, którzy bez zmrużenia oka posyłaliby go na kontrowersyjne misje wymagające na przykład eliminacji niewinnej ludności amerykańskiej chińskiego pochodzenia.
Niestety, jak już was o tym informowaliśmy, z projektu zrezygnowano. David Jaffe przyznał, że głównym powodem podjęcia takiej decyzji był brak wystarczającej liczby ludzi i środków na jego realizację. W tym samym czasie bowiem Incognito Entertainment, firma, która miała stworzyć Heartland, koncentrowała się na grze Warhawk – z marketingowego punktu widzenia o wiele ważniejszym dla Sony projekcie.