autor: Aleksander Kaczmarek
Czy twórcy Sniper: Ghost Warrior 2 boją się konkurencji?
Akcjonariusze firmy City Interactive z niepokojem odebrali informację o przesunięciu, zapowiadanej na III kwartał bieżącego roku, premiery gry Sniper: Ghost Warrior 2. W ciągu ostatnich pięciu sesji na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych notowania spółki spadły o ponad 16%. Pod znakiem zapytania stoją też kilkudziesięciomilionowe zyski, jakie firma miała zanotować w tym roku...
Akcjonariusze firmy City Interactive z niepokojem odebrali informację o przesunięciu, zapowiadanej na III kwartał bieżącego roku, premiery gry Sniper: Ghost Warrior 2. W ciągu ostatnich pięciu sesji na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych notowania spółki spadły o ponad 16%. Pod znakiem zapytania stoją też kilkudziesięciomilionowe zyski, jakie firma miała zanotować w tym roku...
Zmiana terminu wydania pierwszoosobowej strzelaniny Sniper: Ghost Warrior 2 była zaskakującym posunięciem nawet dla twórców gry. Marek Tymiński, prezes City Interactive, przyznał w wywiadzie dla stacji telewizyjnej TVN CNBC, że decyzja zapadła w poniedziałek. Okazuje się, że jedną z jej przyczyn była zapowiedziana kilka dni wcześniej, tematycznie zbliżona produkcja studia Rebellion – Sniper Elite V2, która ukaże się najprawdopodobniej w pierwszej połowie przyszłego roku. Polski deweloper chce wyprzedzić konkurenta, a jednocześnie zaoferować tytuł w pełni dopracowany i w wielu elementach innowacyjny.
- Wypuszczając Sniper: Ghost Warrior 2 musimy zrobić wszystko, aby ta gra była bardzo dobra. Poprzeczka, jaką sami sobie zawiesiliśmy, jest wysoko – uważa Tymiński. - W grze pojawią się pewne aspekty rozgrywki, o których wcześniej nie myśleliśmy, ale dzięki temu będzie ona jeszcze ciekawsza.
Prezes City Interactive zakłada, że w sequelowym pojedynku następca Sniper: Ghost Warrior sprzeda się lepiej od kontynuacji Sniper Elite: Berlin 1945. Obie gry zyskały uznanie graczy, ale to właśnie polska marka jest lepiej rozpoznawalna wśród konsumentów.
Niestety, w wywiadzie nie padła żadna konkretna data premiery Sniper: Ghost Warrior 2. Tymiński prognozuje, iż będzie to pierwsze półrocze przyszłego roku, choć wcześniejszy termin także nie jest wykluczony.
- Decyzja o przełożeniu premiery Sniper: Ghost Warrior 2 nie oznacza, że nie bylibyśmy w stanie zrobić tej gry na wrzesień. Pewnie dalibyśmy radę, ale nie byłaby to gra, jakiej byśmy chcieli.
Poślizg w pracach nad kontynuacją bestselerowego snajperskiego FPS-a z pewnością będzie miał przełożenie na wyniki finansowe firmy. Wcześniej zakładano, że roczny zysk spółki wyniesie około 35 mln zł. Bez Snipera 2 wydaje się to jednak mało realne.
Szansy zarobku akcjonariusze City Interactive upatrywać mogą w kilku innych źródłach przychodu firmy. W najbliższych tygodniach na półki sklepów w Europie i wybranych krajach azjatyckich trafi 200 tys. egzemplarzy gry Sniper: Ghost Warrior w wersji na konsolę PlayStation 3. Kolejne 80-100 tys. kopii przeznaczonych zostanie do sprzedaży na rynku amerykańskim. Planowana jest także obniżka cen tytułu w wersjach na Xboksa 360 i pecety. Ponadto w lipcu, bo czerwcowego terminu premiery najprawdopodobniej nie uda się dotrzymać, ukaże się zręcznościowy symulator lotniczy Combat Wings: The Great Battles of WWII. „Czarnym koniem” może też okazać się utrzymana w klimatach futurystycznego horroru strzelanina Alien Fear gliwickiego studia The Farm 51, którą City Interactive zamierza wydać w drugiej połowie roku.