autor: Radosław Grabowski
Czar samochodów marki Alfa Romeo
Syn znanego polskiego dziennikarza motoryzacyjnego w swoim programie telewizyjnym stwierdził kiedyś, że mocny sześciocylindrowy silnik Alfa Romeo 147 GTA przypomina wyglądem klarnet. Wkrótce wszyscy będziemy mogli w pewnym sensie zgłębić ten temat za sprawą S.C.A.R.: Squadra Corse Alfa Romeo. Premiera w drugim kwartale 2005, a w gronie docelowych platform figurują PeCety i konsole (PS2 i Xbox).
Syn znanego polskiego dziennikarza motoryzacyjnego w swoim programie telewizyjnym stwierdził kiedyś, że mocny sześciocylindrowy silnik Alfa Romeo 147 GTA przypomina wyglądem klarnet. Wkrótce wszyscy będziemy mogli w pewnym sensie zgłębić ten temat za sprawą S.C.A.R.: Squadra Corse Alfa Romeo. Premiera w drugim kwartale 2005, a w gronie docelowych platform figurują PeCety i konsole (PS2 i Xbox).
Omawiany tytuł stanowi kolejny produkt firmy Milestone, odpowiedzialnej m.in. za Apex (alias Racing Evoluzione) i pamiętną serię Screamer. Jest to zarazem drugie, po Lamborghini FX, podejście włoskich developerów do tematu markowych sportowych samochodów rodem z Półwyspu Apenińskiego. Jak sama nazwa gry wskazuje, zdecydowano się na przeniesienie do wirtualnej rzeczywistości wyłącznie czterokołowych bolidów z Mediolanu, ozdobionych emblematem z wężem Visconti na niebieskim polu i czerwonym krzyżem na białym tle.
Niniejszą pozycję opracowuje się według schematu, zastosowanego wcześniej z bardzo dobrym skutkiem np. przez korporację Electronic Arts w Need for Speed: Porsche Unleashed. Zatem prześledzimy historię Alfa Romeo od 1910 roku do początku XXI wieku. Lista dostępnych pojazdów obejmie większość kluczowych modeli produkcyjnych i prototypowych. W akcji ujrzymy więc Giulia Sprint GTA (1965-1969), 33 TT 12 (1975), GTV (1995-1998), 156 GTA i 147 GTA (2002) etc. Naturalnie należycie zostaną oddane parametry techniczne zaimplementowanych aut oraz niepowtarzalne wrażenia, towarzyszące prowadzeniu tych włoskich arcydzieł sztuki motoryzacyjnej.
Developerzy zaserwują nam ponadto szereg zróżnicowanych tras otwartych i zamkniętych. Wszystko dlatego, aby móc zaoferować użytkownikom szeroki wachlarz trybów rozgrywki – m.in. mistrzostwa torowe i wyścigi po krętych górskich drogach. Trójwymiarowa oprawa wizualna przygotowana będzie z dużą dbałością o szczegóły, więc nie tylko samochody, ale także elementy otoczenia mają wyglądać realistycznie.