Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 października 2017, 09:19

autor: Adrian Werner

Cuphead - sprzedaż przekroczyła milion egzemplarzy

StudioMDHR poinformowało, że platformówka Cuphead rozeszła się w ponad milionie egzemplarzy w ciągu dwóch tygodni, jakie upłynęły od premiery.

Gra okazała się dużym sukcesem. - Cuphead - sprzedaż przekroczyła milion egzemplarzy - wiadomość - 2017-10-14
Gra okazała się dużym sukcesem.
CUPHEAD W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: StudioMDHR
  2. Wydawca: StudioMDHR
  3. Gatunek: platformówka
  4. Platformy: PC, XONE
  5. Data premiery: 29 września 2017 r.

Cuphead, czyli urocza dwuwymiarowa platformówka zespołu StudioMDHR, może już spokojnie zostać zaliczona do największych niezależnych przebojów tego roku. Autorzy właśnie pochwalili się, że sprzedaż przekroczyła milion egzemplarzy. Ten imponujący wynik udało się uzyskać w ciągu dwóch tygodni od premiery.

Przypomnijmy, że gra ukazała się 29 września, w wersjach na PC oraz Xboksa One. Twórcy nie podali wyników na konkretne platformy, ale prawie na pewno wydanie pecetowe sprzedało się lepiej. Według szacunków serwisu Steam Spy w samym serwisie Steam zakupiono ponad 600 tysięcy egzemplarzy, a edycja komputerowa dostępna jest również w GOG.com.

Sukces tytułu cieszy. Cuphead okazało się wyśmienitą pozycją i obecnie posiada średnią ocen na poziomie 89% według serwisu Metacritic. Cykl produkcyjny projektu był jednak bardzo wyboisty. Prace rozpoczęto jeszcze w 2010 roku. Początkowo cała gra miała być jedynie serią potyczek z bossami i dopiero dwa lata temu postanowiono dodać sekcje platformówkowe, gdyż po pokazie na E3 2015 takie były oczekiwania graczy

Wysoka jakość oprawy audiowizualnej i długi cykl deweloperski sprawiły, że Cuphead okazało się stosunkowo drogim projektem. Koszty były na tyle wysokie, że szefowie studia zmuszeni zostali zaciągnąć kredyty pod hipoteki swoich domów . Jak widać, ryzyko się opłaciło.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej