Cultist Simulator nowym projektem ojca Fallen London i Sunless Sea
Alexis Kennedy, czyli ojciec gier Fallen London i Sunless Sea poinformował, że pracuje nad projektem Cultist Simulator. Zgodnie z tytułem, pozwoli on na wcielenie się w wyznawcę plugawych bóstw, a jednym z możliwych celów rozgrywki będzie doprowadzenie do końca świata.
Ostatnie lata Alexis Kennedy spędził w założonym przez siebie studio Failbetter Games, gdzie był głównym scenarzystą i projektantem gier Fallen London i Sunless Sea. W maju tego roku opuścił jednak firmę, gdyż chciał wypróbować swoje pisarskie zdolności w bardziej różnorodnych projektach. Zaowocowało to współpracą z zespołem Paradox Interactive nad dodatkiem Stellaris: Leviathans. Twórca jest również zaangażowany w nieujawniony jeszcze projekt studia BioWare. Okazuje się jednak, że Kennedy nie zamierza zadowalać się tylko pracą nad cudzymi grami i ma w planach również własną produkcję, która zatytułowana została Cultist Simulator.
W grze wcielimy się w wyznawcę jednego z plugawych prastarych bóstw, w stylu tych z mitologii Cthulhu. Będziemy m.in. odszukiwali zakazane rytuały, konstruowali przedmioty o zakazanych mocach, przywoływali duchy czy prali mózgi niewinnym osobom.
Gracz będzie mógł wybierać między wieloma różnymi celami, których osiągnięcia zakończy grę sukcesem. Większość z nich związana będzie bezpośrednio z działalnością okultystyczną, poczynając od wykorzystania nadnaturalnych metod do ulepszenia życia postaci, aż po doprowadzenie do końca świata. Nie zabraknie także warunków zwycięstw związanych z powodzeniem kwestiach biznesowych i romantycznych, choć będą one znacznie trudniejsze do uzyskania. Wszystko to zrealizowane zostanie w formie zainspirowanej planszówkami i opatrzone bogatą prozą.
Cultist Simulator zmierza na pecety i tablety. Obecnie w planach jest wydanie gry na przyszłoroczne Halloween, ale Alexis Kennedy uprzedza, że możliwe są opóźnienia z powodu jego zaangażowania w projekty innych deweloperów. Nie wie zresztą jeszcze nawet, czy wykorzysta Kickstartera do zdobycia środków na zatrudnienie grafików, czy też może nawiąże współpracę z jakimś wydawcą.
Warto na koniec wspomnieć, że twórca udostępnił bardzo wczesny prototyp, napisany w JavaScript. Nie ma on grafiki i zawiera jedynie małą część planowanej funkcjonalności Cultist Simulator, ale pozwala zobaczyć mniej więcej jak będzie wyglądała rozgrywka w tym projekcie.