autor: Marek Grochowski
Crysis 2 - kolejne szczegóły
Już po raz drugi redaktorzy niemieckiego magazynu PC Games okazali się być cennym źródłem informacji na temat strzelaniny Crysis 2. Nasi zachodni koledzy za pośrednictwem czata z czytelnikami zdradzili kolejną porcję szczegółów związanych z produkcją grupy CryTek Studios. Najciekawsze z nich w syntetycznej formie prezentujemy poniżej.
Już po raz drugi redaktorzy niemieckiego magazynu PC Games okazali się być cennym źródłem informacji na temat strzelaniny Crysis 2. Nasi zachodni koledzy za pośrednictwem czata z czytelnikami zdradzili kolejną porcję szczegółów związanych z produkcją grupy CryTek Studios. Najciekawsze z nich w syntetycznej formie prezentujemy poniżej.
- Akcja gry dziać się będzie w trzy lata po zakończeniu poprzedniczki. W tym czasie obcy zdążyli zniszczyć już niemal pół naszej planety – Londyn i Tokio zostały zmiecione z powierzchni Ziemi.
- Przedstawiony w grze Nowy Jork będzie posiadał charakterystyczne budynki i lokacje – Manhattan, Times Square, Wyspę Roosevelta itd. Miasto będzie praktycznie wyludnione i zniszczone niczym po przejściu huraganu. Właśnie w Nowym Jorku przyjdzie nam spędzić większość czasu.
- Jakkolwiek autorzy zapowiadają duży stopień interakcji z otoczeniem, w Crysis 2 nie da się zniszczyć budynków. Nie do wszystkich budowli czy pomieszczeń będzie też można wejść. Te dostępne do zwiedzania zostaną jednak oddane z dbałością o szczegóły.
- Poszczególne poziomy przechodzić będziemy w sposób bardziej liniowy niż w poprzedniczce, tym niemniej dzięki możliwości poruszania się w pionie odniesiemy wrażenie większej swobody. Kombinezon Nanosuit pozwoli skakać na wysokość drugiego piętra, a także przemieszczać się pomiędzy dachami budynków.
- Nanosuit doczeka się również innych ulepszeń – dostępne w nim moduły pozwolą nam m.in. widzieć przeciwników przez ściany, pokażą, skąd padają wrogie strzały, a także zapewnią kuloodporność. Nanosuit będzie też tłumił część odgłosów z zewnątrz oraz zmieniał brzmienie dźwięków otoczenia.
- Niektórzy z wrogów będą przypominać wyglądem Predatora, w grze zabraknie cywili, zaś nasi przeciwnicy będą działać pod egidą Crynet Ops Infantery.
- W Crysis 2 będzie występować cykl zmian dobowych, co pozwala wysnuć wnioski, że część misji przyjdzie nam wykonywać w nocy.
- Kolorystyka oprawy graficznej będzie zmieniać się zależnie od tego, czy w pobliżu znajdują się wrogowie bądź też należące do nich urządzenia. Przykładowo: wraz ze zbliżaniem się sond zwiadowczych obcych widziany przez nas obraz zacznie zmieniać barwy na czerwono-żółte.
- Obecny poziom oprawy wizualnej wskazuje na to, że w momencie premiery Crysis 2 będzie najlepiej wyglądającą grą na rynku.
- Znajomość pierwszej części gry nie będzie konieczna, by nadążyć za fabułą „dwójki”. Niemniej jednak świadomość wydarzeń, które miały miejsce w pierwowzorze, pozwoli graczom bardziej cieszyć się rozgrywką.
- Prace nad wersją PC oraz konsolowymi prowadzone są równolegle. Autorzy zapewniają, że dzięki elastycznemu silnikowi gry przystosowanie sterowania do potrzeb poszczególnych odbiorców nie powinno stanowić problemu.
- Kampania dla pojedynczego gracza dostarczy ok. 15-20 godzin rozrywki.
- Po premierze Crysisa 2 gracze otrzymają do dyspozycji pakiet narzędzi deweloperskich SDK, który pozwoli im tworzyć mody.
Premiera Crysisa 2 planowana jest na ostatni kwartał bieżącego roku, choć niemieccy dziennikarze spodziewają się, że termin ten może się wydłużyć, w efekcie czego gra ujrzy światło dzienne na początku 2011 r. Tytuł ukaże się na PC, PS3 i X360.