autor: Jakub Wencel
Crysis 2 - beta gry jesienią na Xboksie 360 i szczegóły trybu multiplayer
Pomimo przesunięcia premiery długo oczekiwanego sequela efektownego FPS-a z 2007 roku autorstwa firmy Crytek, nie przestajemy dostawać coraz to nowych informacji dotyczących finalnego kształtu produkcji. Jakiś czas temu dowiedzieliśmy się o wsparciu gry dla technologii 3D, a wczoraj poznaliśmy szczegóły jej limitowanych wersji, które obok edycji standardowej trafią w marcu przyszłego roku na półki sklepowe.
Pomimo przesunięcia premiery długo oczekiwanego sequela efektownego FPS-a z 2007 roku autorstwa firmy Crytek, nie przestajemy dostawać coraz to nowych informacji dotyczących finalnego kształtu produkcji. Jakiś czas temu dowiedzieliśmy się o wsparciu gry dla technologii 3D, a wczoraj poznaliśmy szczegóły jej limitowanych wersji, które obok edycji standardowej trafią w marcu przyszłego roku na półki sklepowe.
Crytek jak widać nie próżnuje i podzielił się na gamescomie kolejną porcją istotnych szczegółów, o czym można szerzej poczytać w naszej relacji z konferencji Electronic Arts. Producenci ujawnili szczegóły dwóch trybów multiplayer – nazwanych Crash Site i Team Instant Action. W pierwszym z nich, dołączając do jednej z dwóch drużyn, uczestniczymy w rozgrywce podobnej do klasycznego Capture the Flag, broniąc specjalnych głowic zrzucanych z powietrza przez patrole lotnicze i zdobywamy punkty za ich kontrolowanie - im dłużej nam się to udaje, tym dostajemy ich więcej. Team Instant Action to z kolei na pewno doskonale znany weteranom sieciowych gier FPS drużynowy Deathmatch – dwie grupy stają naprzeciw siebie, a celem każdej z nich zabijanie przeciwników i w miarę możliwości zminimalizowanie strat własnych. Drużyna, której uda zdobyć się więcej punktów wygrywa.
Jak widać, ujawnione dotąd szczegóły rozgrywki multiplayer w Crysis 2 nie grzeszą oryginalnością. Można mieć tylko nadzieję, że wraz z drastyczną zmianą środowiska, w jakim będzie działa się akcja, Crytek pokusi się również o nietuzinkowe rozwiązania dotyczące gry wieloosobowej. Z drugiej strony – pierwszy Crysis oferował właśnie tylko dwa tryby multiplayer, więc prawdopodobnie jego następca zbyt daleko nie odejdzie od sprawdzonych rozwiązań.
Crytek zapowiedział również, że oczekiwana beta produkcji odbędzie się tej jesieni na Xboksie 360. Obejmie ona wyłącznie rozgrywkę wieloosobową i wyżej opisane tryby gry. Dla pecetowych fanów części pierwszej może to być odebrane jako swoisty policzek, pokazując tym samym do jakich odbiorców stara się dotrzeć tym razem Crytek.
Poznaliśmy również szczegóły dotyczące trzech modułów rozszerzających funkcje kombinezonu bojowego bohatera (Nanosuit):
- Weapons Specialist Module pozwoli nam przeładowywać broń szybciej i efektywnej,
- Proximity Alarm Module zaalarmuje nas, kiedy w pobliżu znajdą się przeciwnicy i zapowiadany jest jako świetne rozwiązanie dla graczy preferujących ciche wypełnianie zadań,
- Enhanced Visor Module podświetli wszystkich wrogów, których udało nam się choć przez chwilę zobaczyć.
Niestety, na te wszystkie nowości przyjdzie nam trochę poczekać - jak informowaliśmy, Crysis 2 ukaże się dopiero w marcu przyszłego roku. W Polsce grę wyda Electronic Arts Polska.