CryENGINE 2 na konsolach będzie działał równie dobrze jak na high-endowym PC
Według jednego z szefów firmy Crytek, Haralda Seeleya, multiplatformowa wersja silnika CryENGINE 2 przygotowywana z myślą o konsolach obecnej generacji, czyli Xboxie 360 i PlayStation 3, będzie wyglądała równie dobrze, jak w przypadku wysokich ustawień na komputerach PC.
Według jednego z szefów firmy Crytek, Haralda Seeleya, multiplatformowa wersja silnika CryENGINE 2 przygotowywana z myślą o konsolach obecnej generacji, czyli Xboxie 360 i PlayStation 3, będzie wyglądała równie dobrze, jak w przypadku wysokich ustawień na komputerach PC.
„Spodziewamy się ostatecznie osiągnąć taki rezultat, że gry będą wyglądały tak, jakby były uruchamiane na najwyższych lub prawie najwyższych ustawieniach na PC.” – powiedział Seeley w wywiadzie, jaki przeprowadzili z nim redaktorzy serwisu IGN. Jednocześnie zastrzega on, że portowanie silnika na konsolę Sony stanowi znacznie większe wyzwanie. Warto także zauważyć, że od czasu premiery Crysisa na PC, CryENGINE został znacznie udoskonalony. Przemodelowano współpracę z wielordzeniowymi procesorami, wprowadzono natywne wsparcie dla Visty i DirectX10, ulepszono system odpowiadający za fizykę, dodano nowy system animacji, etc.
Więcej informacji na temat CryENIGINE oraz przyszłych planów Cryteka znajdziecie w pozostałej części wywiadu lub na stronie internetowej cryengine2.com.