Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 marca 2003, 09:20

Counter-Strike wkracza w erę 64-bitów

Potencjał drzemiący w nowym 64-bitowym dziecku firmy AMD zaczynają coraz wyraźniej dostrzegać producenci gier. Po zapowiedzeniu przez Digital Extremes i Epic Games 64-bitowej wersji gry Unreal Tournament 2003, teraz zespół Valve Software ogłosił, iż już wkrótce wypuści dedykowany serwer najpopularniejszej sieciowej zespołowej gry akcji Half-Life: Counter-Strike zoptymalizowany specjalnie pod kątem 64-bitowych procesorów AMD Opteron.

Potencjał drzemiący w nowym 64-bitowym dziecku firmy AMD zaczynają coraz wyraźniej dostrzegać producenci gier. Po zapowiedzeniu przez Digital Extremes i Epic Games 64-bitowej wersji gry Unreal Tournament 2003, teraz zespół Valve Software ogłosił, iż już wkrótce wypuści dedykowany serwer najpopularniejszej sieciowej zespołowej gry akcji Half-Life: Counter-Strike zoptymalizowany specjalnie pod kątem 64-bitowych procesorów AMD Opteron.

Jak podają przedstawiciele Valve Software, testy porównawcze wstępnej wersji serwera zoptymalizowanego pod kątem operacji 64-bitowych działającego na 64-bitowym procesorze i serwera 32-bitowego działającego na 32-bitowym procesorze wykazały 30% wzrost wydajności tego pierwszego (procesory o tych samych zegarach). Valve Software spodziewa się także dalszego wzrostu wydajności wraz z kolejnymi poprawkami i unowocześnieniami kodu. Naturalnie ma to dać setkom grających w Counter-Strike’a jeszcze większą przyjemność z rozgrywki (większa stabilność, niezawodność, wydajność, itd.).

Oficjalna strona zespołu Valve Software.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej