Counter-Strike wkracza w erę 64-bitów
Potencjał drzemiący w nowym 64-bitowym dziecku firmy AMD zaczynają coraz wyraźniej dostrzegać producenci gier. Po zapowiedzeniu przez Digital Extremes i Epic Games 64-bitowej wersji gry Unreal Tournament 2003, teraz zespół Valve Software ogłosił, iż już wkrótce wypuści dedykowany serwer najpopularniejszej sieciowej zespołowej gry akcji Half-Life: Counter-Strike zoptymalizowany specjalnie pod kątem 64-bitowych procesorów AMD Opteron.
Potencjał drzemiący w nowym 64-bitowym dziecku firmy AMD zaczynają coraz wyraźniej dostrzegać producenci gier. Po zapowiedzeniu przez Digital Extremes i Epic Games 64-bitowej wersji gry Unreal Tournament 2003, teraz zespół Valve Software ogłosił, iż już wkrótce wypuści dedykowany serwer najpopularniejszej sieciowej zespołowej gry akcji Half-Life: Counter-Strike zoptymalizowany specjalnie pod kątem 64-bitowych procesorów AMD Opteron.
Jak podają przedstawiciele Valve Software, testy porównawcze wstępnej wersji serwera zoptymalizowanego pod kątem operacji 64-bitowych działającego na 64-bitowym procesorze i serwera 32-bitowego działającego na 32-bitowym procesorze wykazały 30% wzrost wydajności tego pierwszego (procesory o tych samych zegarach). Valve Software spodziewa się także dalszego wzrostu wydajności wraz z kolejnymi poprawkami i unowocześnieniami kodu. Naturalnie ma to dać setkom grających w Counter-Strike’a jeszcze większą przyjemność z rozgrywki (większa stabilność, niezawodność, wydajność, itd.).
Oficjalna strona zespołu Valve Software.