Coraz większy popyt na rozrywkę elektroniczną
Grupa NPDFunworld opublikowała raport dotyczący wyników sprzedaży amerykańskiej branży gier wideo. W okresie od styczna do października tego roku wielkość sprzedaży gier na konsole nowej generacji, komputery PC oraz związane z tym akcesoria i urządzenia, wyniosła 6 miliardów dolarów. Wartość ta jest o 25 procent większa niż to miało miejsce w analogicznym okresie roku 2001. Przewiduje się także, iż w ostatnich miesiącach tego roku sprzedaż wyniesie około 4 miliardy dolarów, co łącznie da wynik 10 miliardów dolarów.
Grupa NPDFunworld opublikowała raport dotyczący wyników sprzedaży amerykańskiej branży gier wideo. W okresie od styczna do października tego roku wielkość sprzedaży gier na konsole nowej generacji, komputery PC oraz związane z tym akcesoria i urządzenia, wyniosła 6 miliardów dolarów. Wartość ta jest o 25 procent większa niż to miało miejsce w analogicznym okresie roku 2001. Przewiduje się także, iż w ostatnich miesiącach tego roku sprzedaż wyniesie około 4 miliardy dolarów, co łącznie da wynik 10 miliardów dolarów.
Zainteresowanie grami zaszeregowanymi do najwyższej kategorii wiekowej „M” wzrosło w porównaniu z rokiem ubiegłym z 6 procent do 13 procent. W dużej mierze do tego wyniku przyczyniły się gry firmy Rockstar Games z serii Grand Theft Auto. Sprzedaż gry Grand Theft Auto III, od czasu premiery do końca października wyniosła 4,2 miliona egzemplarzy, zaś sprzedaż niedawno wydanej Grand Theft Auto: Vice City wyniosła 1,4 miliona egzemplarzy.