autor: Michał Kowalski
Contrast – oryginalna produkcja Compulsion Games zapowiedziana na koniec 2012 roku
Studio Compulsion Games oświadczyło, że rozpoczęło produkcję niezależnej gry Contrast. Cechą charakterystyczną tego tytułu będzie mechanika płynnego przenoszenia się bohaterki pomiędzy rzeczywistością trójwymiarową a dwuwymiarową. Contrast ukaże się pod koniec 2012 roku.
Guillaume Provost, członek tworzącego produkcje niezależne studia Compulsion Games, zapowiedział rozpoczęcie pracy nad grą Contrast. Głównym elementem, odróżniającym ją od innych gier, jest możliwość „zagięcia” trójwymiarowej bohaterki do dwuwymiarowego cienia na ścianie. Provost twierdzi, że chce stworzyć subtelną produkcję, która byłaby „czymś nowym w zakresie sposobów przemierzania przestrzeni [w grach]”.
Akcja gry toczyć się będzie prawdopodobnie w miejscach związanych ze sztuką – na scenie teatru, w gmachu opery czy sali kinowej. Głównymi bohaterkami będą: dziewczyna o imieniu Dawn (w którą przyjdzie nam się wcielić) i młodsza od niej Didi – jej sytuacja rodzinna jest główną osią fabuły gry. Didi, której matka została niedawno zamordowana, prosi poznaną na dworcu kolejowym Dawn, żeby zmieniła przeszłość i dzięki temu „naprawiła” jej rodzinę. Provost wypowiada się o tych postaciach następująco:
Bohaterki są powiązane ze sobą, ale nie jesteśmy pewni, czy zdecydujemy się na odsłonięcie tego powiązania w grze. [Didi] prosi o zmianę wydarzeń z przeszłości, dzięki czemu będzie możliwe zespolenie jej rodziny. To jest głównym tematem całej gry.
Nie da się ukryć, że – pomimo ciekawie zapowiadającej się fabuły – najbardziej interesujący jest sposób przemieszczania się głównej bohaterki. Porusza się ona jak każdy inny bohater trójwymiarowej gry, ale w razie potrzeby może „spłaszczyć się” i przemienić w dwuwymiarowy zarys na ścianie – gra nabiera wtedy cech rasowej platformówki. Twórcy zaliczają Contrast do kategorii „puzzle/platformowa”. Głównym zadaniem jest takie ustawienie źródeł światła, żeby możliwe było „przejście” dwuwymiarową figurką po rzucanych przez różne przedmioty cieniach do następnego etapu. Podsumowując, Contrast będzie oryginalnym połączeniem sekwencji walki i rozwiązywania zagadek, okraszonym wciągającą fabułą i ciekawą narracją.
Studio nie znalazło jeszcze wydawcy dla Contrast, więc nie wiadomo, na jakich platformach gra się ukaże. Twórcy określają termin wydania gry na koniec roku 2012 lub początek 2013. Prezes Compulsion Games - Derek Elliott - oświadczył, że najprawdopodobniej do tego czasu uda im się ukończyć produkcję, niezależnie od tego, czy znajdą odpowiedniego wydawcę.