Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 maja 2011, 10:25

autor: Adrian Werner

Codename: Kingdoms - wsparcie dla Kinecta i zmiana zespołu produkcyjnego

Na zeszłorocznym E3 Crytek ujawnił tworzoną wyłącznie z myślą o Xboksie 360 grę akcji zatytułowaną Codename: Kingdoms. Od tego czasu było o tym projekcie wyjątkowo cicho. Teraz dowiedzieliśmy się, że zdecydowano się przekazać jego produkcję innemu zespołowi.

Na zeszłorocznym E3 Crytek ujawnił tworzoną wyłącznie z myślą o Xboksie 360 grę akcji zatytułowaną Codename: Kingdoms. Od tego czasu było o tym projekcie wyjątkowo cicho. Teraz dowiedzieliśmy się, że zdecydowano się przekazać jego produkcję innemu zespołowi.

Codename: Kingdoms - wsparcie dla Kinecta i zmiana zespołu produkcyjnego - ilustracja #1

Projekt narodził się w oddziale zlokalizowanym w Budapeszcie. Jednak na żądanie Microsoftu, czyli wydawcy gry, produkcja przeniesiona zostanie wkrótce do Frankfurtu. Spowodowało to, że w węgierskim studiu z pracą pożegnało się już dziewięć osób, a wkrótce dołączyć ma do nich kolejne pięćdziesiąt. Odchudzony Crytek Budapest zajmie się opracowywaniem tytułów na tablety.

Przypomnijmy, że we Frankfurcie mieście się główny zespół firmy, więc przeniesienie tam produkcji na pewno wyjdzie temu projektowi na dobre. Warto też wspomnieć, że przy okazji zwolnień pojawiły się strzępki nowych informacji na temat Codename: Kingdoms. Według nich ma to być pierwszoosobowa gra akcji, w której ruchami naszego wojownika pokierujemy za pomocą kontrolera Kinect. Kilka dni temu pisaliśmy, że Microsoft otworzył nowe studio w Vancouver, które ma stworzyć „poważną strzelankę” wykorzystującą ten gadżet. Widać wyraźnie, że firma stara się, by Kinect był atrakcyjny nie tylko dla graczy casualowych.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej