Code Vein nową grą twórców God Eater
W sieci pojawiły się pierwsze doniesienia na temat tajemniczego tytułu firmy Bandai Namco. Jest nim Code Vein - RPG akcji od zespołu odpowiedzialnego za serię God Eater, które ma zadebiutować w przyszłym roku.
- producent: Shift
- wydawca: Bandai Namco
- gatunek: RPG akcji
- platformy sprzętowe: nie podano
- data premiery: 2018 rok
- inne: eksploracyjne RPG akcji; fabuła osadzona w postapokaliptycznej wizji przyszłości; Buddy system
Parę dni temu firma Bandai Namco zamieściła tajemniczy filmik promujący niezapowiedzianą produkcję. Tytuł ma zostać oficjalnie zapowiedziany 20 kwietnia, ale czasopismo „Weekly Famitsu” ujawniło już garść informacji, a te zamieścił w sieci bloger Hachima Kikou (podajemy za serwisem Gematsu). Jak się okazuje, nową grą japońskiego wydawcy jest Code Vein – hardkorowe RPG akcji od twórców serii God Eater ze studia Shift, osadzone w zrujnowanym świecie niedalekiej przyszłości. Gracze pokierują wampirami zwanymi Revenants, obdarzonymi nadludzkimi mocami, ale nieposiadającymi wspomnień na temat poprzedniego życia. „Rewenanci” żyją razem w społeczności znanej jako Vein i starają się odkryć tajemnice otaczającego ich świata. Muszą jednak stale uzupełniać krew, w przeciwnym razie zmienią się w potworne maszkary zwane Lost.
Code Vein zostało opisane jako „dramatyczne, eksploracyjne RPG akcji” o wysokim poziomie trudności, tak więc sporą rolę odegra zwiedzanie luźno rozdzielonych lokacji oraz walka przy pomocy broni białej. Część graczy odczytała ten opis jako skorzystanie przez Shift ze schematu wykorzystanego w serii Dark Souls, co wydaje się być niepozbawione podstaw. W końcu samo Bandai Namco oznaczyło niedawny filmik hasłem #PrepareToDine, co brzmi niemal identycznie, jak „Prepare to Die”, czyli oficjalne hasło zakończonego cyklu studia From Software. Wypada jednak zaznaczyć, że według producenta Keity Iizuki Code Vein powstaje jako „zupełnie nowy tytuł, oferujący nowe doświadczenia” (aczkolwiek komentarz ten dotyczył pytania o powiązania z cyklem God Eater). Istotną rolę odegra tzw. Blood Veil, pełniące funkcję zbroi lub odzienia, lecz także pozwalające na wysysanie krwi z potworów. Całość ma wzbogacić system towarzysza, co pozwoli na zwiedzanie lochów ze znajomym i tym samym ukończenie szczególnie wymagających zadań. Podano też, że gra powstaje na silniku Unreal Engine 4.
To w zasadzie wszystko, co wiemy o Code Vein. Jak na razie twórcy nie zdradzili wiele na temat przewidywanych platform sprzętowych – jedynie to, że tytuł na pewno zadebiutuje na konsoli i ukaże się najpierw w Japonii, a później najpewniej na całym świecie. Póki co ukończono zaledwie 35% produkcji, niemniej pierwszy zwiastun pokazujący rozgrywkę ma ukazać się jeszcze w maju. Wcześniej ma ukazać się trailer oficjalnie zapowiadający Code Vein, a na samą grę przyjdzie nam poczekać do przyszłego roku.