filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 11 grudnia 2017, 16:31

Coco na szczycie po raz trzeci. Box Office US (8-10 grudnia)

Weekendowe wyniki amerykańskiego Box Office ponownie cechuje głównie stagnacja. Większość filmów nie zmieniła swoich pozycji bądź przesunęła się ledwie o jedno oczko w dół, robiąc miejsce dla jedynego filmu, który wyraźnie poprawił swój ostatni wynik - The Disaster Artist. Dwie pierwsze lokaty wciąż okupują Coco i Liga Sprawiedliwości.

Drugi weekend grudnia nie przyniósł większych zmian w wynikach amerykańskiego Box Office. Na podium po raz trzeci znalazły się odpowiednio Coco, Liga Sprawiedliwości oraz Wonder. Jedynym istotnym przetasowaniem jest wskoczenie na czwartą pozycję z miejsca dwunastego debiutującego w zeszłym tygodniu The Disaster Artist.

Coco okazała się sukcesem zarówno komercyjnym, jak i artystycznym. - Coco po raz trzeci. Box Office US (8-10 grudnia) - wiadomość - 2017-12-11
Coco okazała się sukcesem zarówno komercyjnym, jak i artystycznym.

Animacja Coco studia Pixar po raz trzeci okazała się najchętniej oglądanym przez weekend filmem w Stanach Zjednoczonych. Produkcja, opowiadająca historię dwunastoletniego chłopca, który przenosi się do świata zmarłych z meksykańskich wierzeń ludowych, zarobiła nieco ponad 18 milionów dolarów, zwiększając swój łączny wynik w USA do poziomu 135,5 miliona dolarów. Razem z 0,25 miliarda dolarów zarobionych na pozostałych rynkach produkcja ma już na swoim koncie 389 mln dolarów.

Prawie 10 milionów dolarów zarobił drugi najpopularniejszy film weekendu, Liga Sprawiedliwości. Piąty obraz wchodzący w skład kinowego uniwersum DC od premiery radzi sobie znacznie gorzej niż zakładali producenci, co stało się powodem szeroko zakrojonej restrukturyzacji w Warner Bros. Na całym świecie Justice League zarobiła ponad 600 mln dolarów, nie jest to więc jakaś spektakularna wtopa finansowa dla producentów, ale z oczekiwanymi rezultatami film rozminął się dość mocno.

Zakotwiczony na trzeciej pozycji Wonder, wzruszający dramat opowiadający historię chłopca od urodzenia cierpiącego na deformację twarzy, w końcu przekroczył próg 100 mln dolarów przychodu w USA. Największą zmianę zaliczył zaś The Disaster Artist, niezwykły komediodramat biograficzny przedstawiający kulisy powstawania jednego z najgorszych filmów wszech czasów, The Room. Dzięki pojawieniu się w znacznie większej liczbie kin wyreżyserowany przez Jamesa Franco obraz zarobił 6,4 miliona dolarów i wskoczył na czwartą pozycję wyników Box Office.

Listę dziesięciu najbardziej kasowych filmów weekendu zamyka największy debiut tygodnia, Just Getting Started. W wyreżyserowanej przez Rona Sheltona komedii udział wzięły takie gwiazdy jak Morgan Freeman i Tommy Lee Jones, co przełożyło się na 3,1 miliona dolarów przychodu z premierowego weekendu wyświetlania w kinach.

Pozycja

Poprzednio

Tytuł filmu

Przychód weekendowy

Łączny przychód w USA

1.

1.

Coco

18,3 M

135,5 M

2.

2.

Liga Sprawiedliwości (Justice League)

9,6 M

212,1 M

3.

3.

Wonder

8,5 M

100,3 M

4.

12.

The Disaster Artist

6,4 M

8 M

5.

4.

Thor: Ragnarok

6,3 M

301,2 M

6.

5.

Co wiecie o swoich dziadkach? (Daddy’s Home 2)

6 M

91,2 M

7.

6.

Morderstwo w Orient Expressie (Murder on the Orient Express)

5,1 M

92,7 M

8.

9.

Pierwsza gwiazdka (The Star)

3,7 M

32,3 M

9.

8.

Lady Bird

3,5 M

22,3 M

10.

Nowość

Just Getting Started

3,1 M

Nowość

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

filmy i seriale filmy box office The Disaster Artist