Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 lutego 2018, 09:35

autor: Bartosz Świątek

Civilization VI: Rise and Fall – przegląd recenzji

W miniony czwartek na rynku zadebiutował najnowszy dodatek do szóstej części cyklu Sid Meier's Civilization, zatytułowany Rise and Fall (pol. Powstanie i upadek). Tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem w branżowych mediach.

Sid Meyer’s Civilization VI: Rise and Fall zadebiutowało na rynku. - Civilization VI: Rise and Fall – przegląd recenzji - wiadomość - 2018-02-12
Sid Meyer’s Civilization VI: Rise and Fall zadebiutowało na rynku.
SID MEYER’S CIVILIZATION VI: RISE AND FALL W SKRÓCIE:
  1. Deweloper: Firaxis Games
  2. Wydawca: 2K Games
  3. Gatunek: strategia
  4. Platformy: PC
  5. Data premiery: 8 lutego 2018 r.

8 lutego odbyła się premiera nowego dodatku do strategii Civilization VI, okraszonego podtytułem Rise and Fall. Krytycy zdążyli już zrecenzować produkcję i wypadła ona w ich mniemaniu bardzo dobrze – średnia z ocen w serwisie Metacritic wynosi obecnie 82%. Wrażenie na branżowych dziennikarzach robi przede wszystkim ilość oferowanych graczom nowości oraz opcji, a także świetna integracja z podstawową wersją gry.

Wybrane opinie

Ten dodatek jest przyznaniem się, że magia serii leży w oferowaniu graczom ogromu wyborów – czasem trudnych – ponieważ każdy z nas stara się pozostawić ślad własnej osobowości na tym, co jest w praktyce symulatorem własnego politycznego przywództwa – Colin Campbell, Polygon.

Rise and Fall to doskonały dodatek do Civilization VI, oferujący więcej i dodający wiele nowości: dziewięciu nowych liderów, osiem cywilizacji, ogólne usprawnienia doświadczenia płynącego z gry i kilka poprawek w mechanice rozgrywki. Podstawowa wersja gry była całkiem dobra, dzięki temu dodatkowi właśnie stała się lepsza – Marco Tassani, The Games Machine.

Rise and Fall współpracuje z podstawową grą tak dobrze, że pozostające problemy można uznać za niewielkie. Rozbudowuje, ale nie komplikuje nadmiernie, systemy, które już wcześniej były głębokie i wielowarstwowe, równocześnie dodając nowe funkcje, które czynią każdą grę ciekawym doświadczeniem, od początku do końca. Mechanika wieków, w szczególności, oferuje mającym trudności cywilizacjom szansę w późnej fazie gry, powodując, że cywilizacje wiodące muszą ciągle mieć się na baczności. Systemy Gubernatorów i Lojalności rozwijają charakterystyczne dla danego miasta strategie, które uczyniły podstawową grę tak świetną – Kallie Plagge, GameSpot.

Civilization VI: Rise and Fall – oceny

  1. Spazio Games – 9/10
  2. IGN Italia – 9/10
  3. Everyeye.it – 9/10
  4. COGconnected – 90/100
  5. Polygon – 9/10
  6. Multiplayer.it – 8,8/10
  7. The Games Machine – 88/100
  8. Wccftech – 8,5/10
  9. Stevivor – 8,5/10
  10. Gamersky – 8,5/10
  11. IGN Spain – 8,5/10
  12. Hobby Consolas – 83/100
  13. GamesBeat – 82/100
  14. USGamer – 8/10
  15. CGMagazine – 8/10
  16. Twinfinite – 4/5
  17. Metro Games Central – 8/10
  18. The Digital Fix – 8/10
  19. PC Gamer – 80/100
  20. GameSpot – 8/10
  21. IGN – 7,8/10
  22. Gamer.nl – 7,5/10
  23. Gamer.no – 7/10
  24. PCGamesN – 7/10
  25. Eurogamer Italy – 7/10
  26. Digital Trends – 7/10