Civilization 6 - patch zmieniający barbarzyńców już dostępny
Studio Firaxis udostępniło lutową aktualizację do turowej strategii Sid Meier's Civilization VI. Wprowadza ona m.in. nowy tryb rozgrywki, mocno zmieniający mechanizmy dotyczące barbarzyńców.
- nowy tryb rozgrywki, zmieniający mechanizmy zachowania barbarzyńców,
- możliwość tworzenia do dwóch list wodzów, z których wybierać będzie AI lub inni gracze w multiplayerze,
- poprawki błędów i balansu rozgrywki.
Gra Sid Meier's Civilization VI otrzymała lutową aktualizację. Przynosi ona sporo nowości, w tym wyczekiwane zmiany dotyczące barbarzyńców. Do zabawy nie potrzeba żadnego z dodatków czy przepustki Frontier Pass. Wystarczy posiadać podstawową wersję gry.
Największą atrakcją jest tzw. Barbarian Clans Game Mode, czyli nowy tryb rozgrywki, który możemy aktywować podczas konfigurowania scenariusza. Ta opcja gruntownie zmienia mechanizmy dotyczące barbarzyńców. Przestają oni być bezrozumnymi przeciwnikami, zdolnymi jedynie do prostych ataków na miasta. Tradycyjne plemiona zastąpiono różnorodnymi klanami, z których każdy posiada unikalne cechy.
Klany mogą przeobrażać obozowiska w państwa-miasta. Rozszerzono również listę możliwych interakcji z barbarzyńcami, pozwalając m.in. na ich przekupywanie, aby zaprzestali ataków na nas lub też ruszyli przeciwko naszym rywalom.
Zmiany dotyczące barbarzyńców są najważniejszą, ale nie jedyną nowością oferowaną przez patch. Aktualizacja wprowadziła do Civilization 6 również możliwość tworzenia listy władców, z których korzystać mogą inni gracze lub sztuczna inteligencja. Da się skomponować dwa takie zestawy wodzów, więc możemy np. jeden z nich ułożyć pod AI, a drugi z myślą o multiplayerze.
W łatce nie zabrakło oczywiście poprawek błędów i balansu rozgrywki. Na koniec warto dodać, że lutowa aktualizacja ukazała się równocześnie na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch.
- Oficjalna strona gry Civilization VI
- Poradnik do gry Civilization VI
- Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału