autor: Aleksander Kaczmarek
City Interactive zamierza zawojować rynek smartfonów
W ostatnich dniach notowania akcji City Interactive na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych biją kolejne rekordy. Wydawca gry Sniper: Ghost Warrior nie zamierza zwalniać tempa i szykuje się właśnie do wejścia na rynek smartfonów. W ciągu kilku tygodniu planowane jest utworzenie spółki celowej, która zajmie się produkcją i wydawaniem gier na iPhone'a oraz telefony z systemem Android.
W ostatnich dniach notowania akcji City Interactive na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych biją kolejne rekordy. Wydawca gry Sniper: Ghost Warrior nie zamierza zwalniać tempa i szykuje się właśnie do wejścia na rynek smartfonów. W ciągu kilku tygodniu planowane jest utworzenie spółki celowej, która zajmie się produkcją i wydawaniem gier na iPhone'a oraz telefony z systemem operacyjnym Android.
Plany firmy przedstawił Marek Tymiński, który gościł w studio TVNCNBC. Prezes City Interactive zapowiedział, że spółka zainwestuje w nowy segment działalności kilka milionów złotych.
- Od dawna mówiliśmy, że zastanawiamy się nad smartfonami, badamy rynek... To trwało dość długo, według mnie nawet za długo. Teraz chcemy działać agresywnie i pokazać to za sprawą gier oraz przychodów, które wierzymy, że już w najbliższych kwartałach będziemy generować.
W pierwszym etapie zdobywania rynku smartfonów City Interactive zamierza nabyć jedną lub nawet kilka zachodnich firm, zajmujących się produkcją gier na tego typu platformy. Mają to być deweloperzy, którzy mogą pochwalić się konkretnymi, dobrze przyjętymi przez graczy tytułami. Równocześnie w Polsce utworzone zostanie nowe studio. Będzie ono pełniło rolę podwykonawcy, dostarczając komponenty gier swojemu bardziej doświadczonemu, zagranicznemu partnerowi, który umiejętnie poskłada je w całość pod kątem oczekiwań klientów. Pod koniec miesiąca szefostwo CI wybiera się do San Francisco, by podczas Game Developers Conference porozmawiać z potencjalnymi „nabytkami”.
Marek Tymiński nie ukrywa, że sukces zależy także od zatrudnienia za oceanem odpowiednio obrotnych ludzi, którzy będą potrafili porozumieć się m.in. z koncernami Apple czy Google w sprawie odpowiedniego marketingu produktów nowo utworzonej spółki. City Interactive chce jeszcze w tym roku zanotować pierwsze przychody ze sprzedaży gier na smartfony, a już w przyszłym ma to być jedno z istotnych źródeł zysku.
Plany związane z rynkiem aplikacji na iPhone'a i telefony z systemem operacyjnym Android nie kolidują rzecz jasna z ambicjami w zakresie wydawania gier na komputery PC oraz konsole PlayStation 3 i Xbox 360. Według najnowszych informacji sprzedaż FPS-a Sniper: Ghost Warrior przekroczyła już próg 1 mln egzemplarzy i to bez konieczności wprowadzenia obniżek cenowych, które w Europie planowane są dopiero za kilka miesięcy. Prezes City Interactive szacuje, że w tym roku gry związane z marką Sniper: Ghost Warrior (w tym zapowiadany na połowę roku sequel) rozejdą się w liczbie od 1,5 do 2 mln kopii.