autor: Kamil Zwijacz
CI Games pracuje nad Ladai, a Bloober Team stworzy kolejny horror
Z listy projektów biorących udział w konkursie GAMEINN dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek o rzeczach tworzonych przez niektóre polskie studia. Firma CI Games pracuje nad czymś, co nazwano Ladai, Bloober Team planuje zrobić "system automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantów rozgrywki w grach z gatunku horror", a to nie wszystko.
Z listy projektów zakwalifikowanych do II etapu konkursu GAMEINN dowiedzieliśmy się, że najprawdopodobniej w Cyberpunku 2077 pojawi się ogromne miasto oraz poznaliśmy pewne informacje związane z działaniami firmy Techland. To jednak nie wszystko, co możemy wyczytać w dokumencie.
Bloober Team
O pokaźną kwotę (ponad 10 milionów złotych) stara się studio Bloober Team, które w ostatnim czasie zasłynęło udanym horrorem Layers of Fear. Firma najwidoczniej zamierza rozwijać się w przerażających produkcjach, gdyż stara się opracować:
„Samouczący się system automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantów rozgrywki w czasie rzeczywistym w grach z gatunku horror, w oparciu o interpretację reakcji i psychologii gracza.”
Ciężko dokładnie stwierdzić, co to może oznaczać, ale chyba chodzi o system, który sprawi, że gra będzie wyciągać wnioski o tym czego się boimy na podstawie naszego zachowania w grze i wykorzystywać zdobyte informacje do straszenia nas w późniejszym czasie.
CI Games
Innym znanym producentem, który zgłosił się do konkursu jest CI Games. Firma pracująca obecnie nad grą Sniper: Ghost Warrior 3 walczy o pieniądze dwoma projektami – tajemniczym Ladai (potrzeba około 2,4 mln zł), o którym obecnie wiadomo jedynie tyle, że jest to tytuł roboczy, najpewniej jakiejś gry. Ponadto deweloper chce opracować nową technologię „opartą o zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji dedykowane do generowania otoczenia gracza, w tym tłumu oraz stada zwierząt”. By tego dokonać firma potrzebuje około 4,9 mln zł.
The Farm 51
Ekipa The Farm 51, którą kojarzycie m.in. z Deadfall Adventures, przygotowuje chyba najmniej zaskakujące projekty, gdyż w dokumencie mowa jest o dwóch z nich. Opis pierwszego, na który potrzeba nieco ponad 3,2 mln zł, brzmi:
„Skonstruowanie nowych i rozbudowa już istniejących narzędzi i technik służących do tworzenia fotorealistycznej grafiki 3D na potrzeby najnowszych aplikacji interaktywnych i wirtualnej rzeczywistości w ramach rozwijanej technologii Reality 51.”
O tej technologii wiemy już od jakiegoś czasu, więc nie jest to nic nowego. Z kolei drugi projekt związany jest z [pisownia oryginalna]:
„Przeprowadzeniem prac badawczych z zakresu hiper-realistycznej balistyki pocisków i pancerzy, foto-realistycznej wizualizacji środowiska oraz współpracy użytkowników online oraz opracowanie prototypu interaktywnego symulatora pola walki o budowie modułowej opartego o symbiozę środowiska AR (rozszerzona rzeczywistość) i VR (wirtualna rzeczywistość).”
Opis ten kojarzy się z zapowiedzianą w styczniu grą World War 3, czyli realistyczną wojenną strzelanką tworzoną we współpracy ze specjalistami z zakresu wojskowości oraz analiz strategicznych. Choć niewykluczone, że chodzi jednak o coś innego.
Pozostałe
Z innych interesujących projektów warto jeszcze wspomnieć o inicjatywie GOG Poland, które chce stworzyć: „system generycznego wsparcia cross-platformowej rozgrywki wieloosobowej w grach komputerowych dla najpopularniejszych konsol i systemów operacyjnych”. Z kolei studio Flying Wild Hog (twórcy nadchodzącego Shadow Warrior 2) potrzebują blisko 3,7 mln zł na opracowanie silnika graficznego RoadHog 2, a więc następcę obecnie używanej technologii.
Łącznie do drugiej fazy konkursu przeszło 68 projektów, więc gorąco zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi, zgłoszonymi przez mniejsze firmy. Szczegóły znajdziecie klikając w widoczny poniżej link.