autor: Michał Kułakowski
Child of Light – nowa gra RPG od Ubisoftu inspirowana Limbo oraz tytułami jRPG
Niewielki zespół w jednym z oddziałów Ubisoftu pracuje w tej chwili nad grą RPG, która inspirowana jest klasycznym japońskimi przedstawicielami tego gatunku oraz współczesnymi platformówkami. Projekt powstaje na podstawie silnika napędzającego najnowsze części serii Rayman, a przy tworzeniu oprawy twórcy wzorują się na pracach najlepszych ilustratorów oraz autorów grafik koncepcyjnych.
Na panelu Ubisoftu, zorganizowanym podczas Europejskiej Konferencji Deweloperów (GDC Europe), Patrick Plourde, który był wcześniej dyrektorem kreatywnym Far Cry 3, zapowiedział swoją nową grę pod tytułem Child of Light. Jest to niewielka produkcja, będąca "antytezą wysokobudżetowych projektów", przygotowywana przez około trzydziestoosobowy zespół doświadczonych twórców. Główną inspiracją Plourde są klasyczne gry jRPG z lat 90. oraz współczesne platformówki, takie jak Limbo. Child of Light powstaje na podstawie dwuwymiarowego silnika Ubi Art Framework, napędzającego dwie ostanie części serii Rayman (Origins oraz Legends). Pozwala on twórcom na sporą elastyczność i kreatywność. Jest to ważne, bowiem oprawa tytułu jest inspirowana zarówno pracami Yoshitaki Amano (seria Final Fantasy) czy Hayao Miazakiego (filmy studia Ghibli) jak i najlepszymi ilustracjami książkowymi artystów takich jak Arthur Rackham czy Edmund Dulac. To co zobaczymy na ekranie ma więc przypominać ożywione obrazy i grafiki koncepcyjne.
Plourde nie zdradził zbyt wielu szczegółów związanych z rozgrywką. Bez wątpienia, gracze będą mieli do czynienia z rasowym RPG, w którym model zabawy jest "skrzyżowaniem Final Fantasy VI oraz Limbo". Podobnie jak w grach japońskiego Vanillaware (Odin Sphere oraz Dragon's Crown) eksploracja odbywa się na wzór tradycyjnych dwuwymiarowych beat 'em upów oraz platformówek. Wszystkie walki mają przebiegać na osobnym ekranie w trybie turowym, a więc w stylu znanym z jRPG-ów. Główną bohaterką tytułu jest nienazwana jeszcze postać, którą możemy najprawdopodobniej dostrzec na opublikowanym screenie. Fabuła przedstawi jej drogę do dorosłości, na której stanie wiele przeciwności i niebezpieczeństw, czyhających na każdym kroku w świecie fantasy stworzonym przez scenarzystów.
Na razie nie znamy nawet przybliżonej daty premiery gry. Uspokajając niektórych graczy, twórcy zapewniają, że nie przewidują wersji na platformy mobilne czy implementacji modelu free-to-play. Tytuł trafi do dystrybucji cyfrowej, najprawdopodbniej na PC oraz konsole nowej generacji. Co ciekawe, poza Child of Light, inny zespół w Ubisoft pracuje nad jeszcze jedną grą korzystającą z Ubi Art Framework. Ma ona być jeszcze bardziej eksperymentalnym i odważnym projektem. Plourde zapowiedział, że oficjalne informacje o obu tytułach zostaną oficjalnie przedstawione przez francuski koncern w niedalekiej przyszłości.