autor: Tomasz Pyzioł
Chat z twórcami Pool of Radiance 2: Ruins of Myth Drannor
Po przesunięciu na wrzesień premiery Arcanum, miłośnicy cRPG z niecierpliwością oczekują kolejnego tytułu, który zarówno grafiką jak zasadami gry może przebić powstałe dotychczas komputerowe gry fabularne. Mowa oczywiście o Pool of Radiance 2: Ruins of Myth Drannor, najnowszej produkcji zespołu Stormfront Studios.
Po przesunięciu na wrzesień premiery Arcanum, miłośnicy cRPG z niecierpliwością oczekują kolejnego tytułu, który zarówno grafiką jak zasadami gry może przebić powstałe dotychczas komputerowe gry fabularne. Mowa oczywiście o Pool of Radiance 2: Ruins of Myth Drannor, najnowszej produkcji zespołu Stormfront Studios.
Wczoraj na GameSpy Arcade odbył się chat z twórcami gry (chat log), podczas którego odpowiedzieli oni na wiele pytań związanych z tytułem, powracającym tematycznie w region Moonsea świata Forgotten Realms. Gra oparta będzie na zasadach nowej, trzeciej edycji Dungeons & Dragons, gdzie walka prowadzona w trybie turowym jak najwierniej zbliżona będzie do gier typu papierowego. Oprócz wspaniałej grafiki, możemy spodziewać się bardzo rozbudowanej fabuły z wieloma niespodziewanymi zwrotami akcji. Grę można będzie przejść na wiele różnych sposobów, dowolnie podróżując po krainie. Będą oczywiście zadania związane z głównym wątkiem posuwające fabułę do przodu i udostępniające nowe miejsca do eksploracji. Co najważniejsze, twórcy określają czas ukończenia gry na ok. 100 godzin.
Do wyboru dostaniemy wiele ras oraz klas postaci takich jak Paladin, Ranger, Barbarian, Sorcerer, Fighter, Rogue, Cleric i Monk. Każda klasa posiadać będzie unikalne zdolności wzrastając e miarę postępów w grze. Oprócz podstawowych czarów jak znany Fireball czy Magic Missile, znajdą się również zupełnie nowe, np. Divine Power lub najbardziej niszczycielskie Firestorm i Chain Lightning. Nie będzie jednak specjalizacji dla klasy Sorceror, więc mag dysponować może całą gamą czarów.
W grze spotkamy mnóstwo postaci NPC, z których niektóre znamy z innych tytułów Forgotten Realms, np. Elminster, którego możemy przyłączyć do drużyny. Elminster jak zwykle daje nam zadanie uratowania świata przed złem, prowadząc nas przez nieznaną krainę Myth Drannor w poszukiwaniu drużyny Athana.
Oprócz ogromnej krainy, do zwiedzenia będzie dwanaście labiryntów, z których każdy ma od 2 do 5 poziomów, a na końcu czeka potężny przeciwnik do pokonania. Labirynty generowane są losowo, więc można je przechodzić wielokrotnie, zdobywając doświadczenie i poszukując skarbów oraz artefaktów. Przygotowano wiele magicznych przedmiotów do odszukania, wśród nich potężne unikaty, jak chociażby Gauntlets of Moander.
Tryb multiplayer przeznaczony jest do gry kooperacyjnej dla sześciu graczy. Walczyć będziemy jedynie z potworami i wrogimi NPC, ale członków swojej drużyny można zranić chociażby czarami działającymi na obszar. Gracze mogą porozumiewać się za pomocą chata. Tryb multiplayer w Pool of Radiance 2 bardziej będzie przypominał Diablo 2 niż Baldur’s Gate II, gdyż oprócz losowo generowanych labiryntów, znajdziemy losowe przedmioty, niedostępne w trybie single player.
Aktualnie trwają beta testy Pool of Radiance, które powinny zakończyć się pod koniec maja. Producent przewiduje wypuszczenie dema gry równocześnie jej oficjalnym wydaniem, w czerwcu 2001.