Ceny rosną, jakość spada. Subskrybenci Netflixa, Max i Disney+ są coraz mniej zadowoleni z treści dostępnych na platformach streamingowych
Serwisy streamingowe wciąż podnoszą ceny abonamentów, ale nie idzie to w parze z wyższą jakością. Wyniki nowej ankiety świadczą o tym, że użytkownicy są coraz mniej zadowoleni z korzystania z platform SVOD.
Coraz częściej informujemy Was o tym, że takie serwisy streamingowe jak Netflix czy Disney+ podnoszą ceny. Niestety, choć za dostęp do platform SVOD abonenci muszą płacić więcej, to są coraz mniej zadowoleni z dostępnych na nich treści, czego dowodzą najnowsze badania.
Jeszcze do niedawna platformy streamingowe kojarzyły się z wysokiej jakości tytułami. Niestety, poziom dostępnych w serwisach seriali i filmów z roku na rok wydaje się spadać. Wyniki przeprowadzonej w USA i Kandzie przez TiVo ankiety świadczą o tym, że subskrybenci są coraz mniej zadowoleni z ofert platform SVOD.
Coraz niższy jest bowiem procent osób, które oceniają dostępne na platformach treści jako „przeciętne lub bardzo dobre”. Taką odpowiedź wskazało w drugim kwartale 2024 roku 74,5% badanych, którzy korzystali z serwisów bez reklam, oraz tylko 60,8% użytkowników pakietów z reklamami (grupa respondentów składała się z 4490 osób powyżej 18. roku życia).
Dla porównania dodajmy, że w 2022 roku odpowiedź tę wskazało 78,6% badanych, w 2023 roku zaś – 77,4% osób korzystających z serwisów bez reklam i 74,2% z reklamami. Widoczny jest więc spadek zadowolenia z treści dostępnych na SVOD.
Podobne badanie przeprowadziło CableTV.com. W ankiecie zapytano widzów, jak bardzo są zadowoleni z usług poszczególnych serwisów SVOD w latach 2023–2024. Wyniki wskazały na to, że użytkownicy są mniej usatysfakcjonowani z Disney+, Hulu, Max, Netflixa i Paramount+, bardziej zaś z Apple TV+ i Amazon Prime Video.
Za mniejsze zadowolenie użytkowników w dużej mierze odpowiedzialne są strategie obrane przez szefów platform streamingowych. Serwisy obecnie bardziej stawiają na rentowność, mniej zaś uwagi poświęcają na to, by przyciągać widzów wysokiej jakości oryginalnymi produkcjami. Jak niedawno Was informowaliśmy, tak będzie wyglądać najbliższa przyszłość VOD – więcej reklam i produkcji dla mas, jeszcze wyższe ceny.