autor: Redakcja GRYOnline.pl
CDV na E3 – War Leaders: Clash of Nations
Trzecią (i zarazem ostatnią) PeCetową grą, pokazaną nam na targach E3 2005 przez korporację wydawniczą CDV była pozycja pt. War Leaders: Clash of Nations. Jest to także produkt, nawiązujący do okresu II Wojny Światowej, ale wyraźnie inspirowany popularną serią Total War. Rynkowej premiery spodziewajmy się w przyszłym roku.
Trzecią (i zarazem ostatnią) PeCetową grą, pokazaną nam na targach E3 2005 przez korporację wydawniczą CDV była pozycja pt. War Leaders: Clash of Nations. Jest to także produkt, nawiązujący do okresu II Wojny Światowej, ale wyraźnie inspirowany popularną serią Total War. Rynkowej premiery spodziewajmy się w przyszłym roku.
Zabawa dzieli się na dwie główne fazy: planowanie (ustalanie kursu politycznego, kontrolowanie gospodarki, rozmieszczanie armii etc.) oraz militarne dowodzenie w stylu gatunku RTS. Pod naszą komendę trafia jedno z siedmiu walczących państw (Związek Radziecki, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, III Rzesza Niemiecka, Japonia, Włochy i Francja), a w wirtualnej rzeczywistości bez żadnego problemu odnajdujemy autentycznych przywódców (np. Stalin, Churchill i Hitler), najwyższych rangą oficerów (m.in. Żukow i Patton) etc.
Na pierwszy rzut oka niniejszy produkt prezentuje się bardzo ciekawie nie tylko z uwagi na ilość zaimplementowanych jednostek (ponad dwieście rodzajów – piechota, czołgi itd.), ale także pod względem wizualnym. Trójwymiarowa grafika składa się z dużej ilości drobnych detali, co szczególnie widać w trakcie walki na terenie zabudowanym. Sugestywne efekty pogodowe i odpowiednie zmiany pór dobry stanowią dodatkowy atut dla orędowników wysokiego stopnia realizmu.
Tryb rozgrywki jednoosobowej oferuje de facto trzy sposoby zabawy: kampanię, misje specjalne i bitwy historyczne. Żądnym wiedzy developerzy udostępnili rozbudowaną encyklopedię II Wojny Światowej, dokładnie opisującą postaci, narzędzia militarne itp. Nie zapomniano również o dołączeniu edytora scenariuszy, pozwalającego na całkiem swobodne konstruowanie własnych poziomów.