autor: Michał Kułakowski
CD Projekt zmienia nazwę na CDP.pl oraz wchodzi na rynek dystrybucji cyfrowej
Spółka CD Projekt zmienia nazwę na CDP.pl. Ruch ten jest związany z wprowadzeniem nowej strategii rynkowej i otworzeniem serwisu dystrybucji cyfrowej, który dostępny będzie pod adresem cdp.pl. Większej ilości szczegółów dotyczących przekształceń w obrębie firmy powinniśmy spodziewać się w październiku.
Zajmująca się działalnością dystrybucyjną spółka CD Projekt, należąca do notowanego na warszawskiej giełdzie CD Projekt RED, zmienia swoja nazwę na CDP.pl. Związane jest to z nową strategią biznesową wydawcy, który nie tylko pragnie poprawić i odświeżyć swój wizerunek, ale również wejść na rynek dystrybucji cyfrowej. Tajemnicza strona cdp.pl, o której otwarciu informowaliśmy nieco ponad tydzień temu, będzie zwieńczeniem tych aspiracji. Pod tym internetowym adresem znajdziemy bowiem wkrótce wirtualny sklep, w którym kupimy gry oraz filmy, trafiające do kraju za pośrednictwem firmy. Najważniejsze szczegóły związane z serwisem oraz przekształceniami w obrębie spółki zostaną zaprezentowane na konferencji prasowej 11 października.
Chociaż, Adam Kiciński, prezes CD Projekt Red zapowiedział, że zmiany w CD Projekcie symbolicznie rozpoczynają „nową erę dystrybucji gier w Polsce”, to serwis cdp.pl nie będzie pierwszą i jedyną platformą cyfrową sprzedaży gier, przeznaczoną dla klientów z Polski. Już od dłuższego czasu działa sklep muve.pl digital, założony przez Cenegę. Polskie oddziały Electronic Arts (Origin) oraz Ubisoftu (Uplay), również walczą o rodzimych konsumentów. Nie można zapomnieć także o Steamie, który głównie dzięki licznym promocjom przyciąga sporą ilość graczy z naszego kraju. Być może doświadczenie zdobyte w prowadzeniu przeznaczonego na zachodni rynek serwisu GOG.com, pozwoli ekipie CDP.pl szybko dogonić konkurencję i zdobyć popularność wśród graczy.
Przypomnijmy, że CD Projekt funkcjonuje na rodzimym rynku już od 18 lat. Dzięki wysiłkom warszawskiego przedsiębiorstwa, przez wiele lat w sklepach ukazywały się pudełka z polskimi wersjami największych pecetowych hitów, których jakość jest do tej pory wysoko oceniana przez graczy. W ostatnich latach katalog międzynarodowych producentów z branży elektronicznej rozrywki, z którymi współpracuje dystrybutor, znacząco się skurczył. Wydawca zróżnicował jednak swoją ofertę, rozpoczynając sprzedaż filmów oraz tradycyjnych gier figurkowych i karcianych. Mimo wielu zmian, jego przychody w pierwszej połowie tego roku wyniosły 33 miliony złotych, co stanowi prawie połowę wpływów całej grupy kapitałowej CD Projekt, do której wchodzi GOG.com oraz studio deweloperskie CD Projekt RED.