autor: Michał Jodłowski
CD Action najlepiej sprzedającym się czasopismem komputerowym w 2013 roku
CD-Action okazało się najlepiej sprzedającym się czasopismem komputerowym w ubiegłym roku, ponadto jako jedyne zanotowało wzrost sprzedaży. Chip rozszedł się w najmniejszej ilości egzemplarzy, a PC World zanotowało największy spadek sprzedaży.
Jak podał portal Wirtualnemedia.pl, CD-Action było najlepiej sprzedającym się czasopismem komputerowym w 2013 roku, rozchodząc się w nakładzie średnio 85 180 egzemplarzy miesięcznie, czyli o 4243 sztuk więcej niż w roku 2012, co daje (jedyny w zestawieniu) wzrost sprzedaży rzędu 5,24%. Na drugim miejscu uplasował się magazyn PC Format: jego średnia miesięczna sprzedaż wyniosła 65 277 egzemplarzy, co daje spadek w wysokości 9,49%. Trzecie miejsce zajął Komputer Świat ze sprzedażą 31 836 egzemplarzy, czyli o 25,80% mniej niż w roku 2012.
Magazynem z najmniejszą średnią ilością sprzedanych egzemplarzy w miesiącu (17 474) został Chip ze stratą 19,78% w stosunku do roku 2012. Największą stratę zanotował PC World, który rozszedł się w ilości 20 199 egzemplarzy, notując tym samym największy w zestawieniu spadek, wynoszący 26,68%.
W grudniu 2013 roku wszystkie czasopisma zaliczyły spadki sprzedaży. Wyniki grudniowe przedstawiały się następująco: CD-Action osiągnęło wynik 73 612 sprzedanych egzemplarzy (3,78% mniej niż w roku 2012), PC Format 53 218 egzemplarzy (13,67% mniej), a Komputer Świat 31 412 egzemplarzy (12,65% mniej).
Chip rozszedł się w ilości 16 839 egzemplarzy, co daje stratę rzędu 11,28%. Największy spadek w grudniu zanotował PC World, którego wynik przedstawiał się o 40,94% gorzej w stosunku do grudnia roku 2012.