Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 października 2006, 12:57

Carriers at War powraca na rynek elektronicznej rozrywki

Firma Matrix Games w porozumieniu z australijskim studiem Strategic Studies Group zamierza odświeżyć popularny niegdyś cykl gier strategicznych, zatytułowany Carriers at War. Remake pierwowzoru, który na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutował dwadzieścia dwa lata temu, już niebawem, bo jeszcze w tym roku, pojawi się w sklepach.

Firma Matrix Games w porozumieniu z australijskim studiem Strategic Studies Group zamierza odświeżyć popularny niegdyś cykl gier strategicznych, zatytułowany Carriers at War. Remake pierwowzoru, który na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutował dwadzieścia dwa lata temu, już niebawem, bo jeszcze w tym roku, pojawi się w sklepach.

Carriers at War powraca na rynek elektronicznej rozrywki - ilustracja #1

Carriers at War pozwoli nam wziąć udział w potyczkach morskich, jakie toczyły się w czasie II wojny światowej na Pacyfiku. Do dyspozycji gracza zostanie oddanych kilka scenariuszy, które odtworzą najsłynniejsze batalie tamtego okresu, m.in. atak na Pearl Harbor, Bitwę o Midway czy też Bitwę na Morzu Koralowym. Użytkownicy programu będą mogli również spróbować zmienić bieg historii i sprawić, że przegrana w rzeczywistości armia odniesie druzgoczące zwycięstwo.

Program jest przygotowany przy udziale jego oryginalnych twórców z firmy Strategic Studies Group. Wszystko wskazuje na to, że poza poprawioną oprawą audiowizualną i jeszcze lepszą sztuczną inteligencją komputerowych przeciwników, większych odstępstw od pierwowzoru nie będzie. Jedyną nowinką z prawdziwego zdarzenia stanie się natomiast tryb multiplayer, oferujący zmagania przez Internet.

Carriers at War powraca na rynek elektronicznej rozrywki - ilustracja #2

To już druga próba wskrzeszenia wydanego w 1984 roku pierwowzoru. Dziewięć lat po premierze programu, Australijczycy przygotowali unowocześnioną wersję Carriers at War, którą mogli eksploatować użytkownicy PeCetów. Pierwotnie gra była stworzona z myślą o komputerze Commodore 64.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej